McDonald's маха доматите от менюто в Индия
Ресторантите от веригата за бързо хранене McDonald's са изключили доматите от бургерите и гарнитурите си в много части на Индия, съобщава Reuters.
Причината е, че те са засегнати от недостиг на доставки и опасения за качеството, след като цените на зеленчука се покачиха до рекордни стойности.
"Въпреки усилията, не можем да получим достатъчно количество домати, които да преминат строгите ни проверки за качество. Принудени сме да ви сервираме продукти без домати.", гласят известия, поставени в два обекта на McDonald's в столицата Ню Делхи.
Управителите заявиха, че проблемът се дължи по-скоро на проблеми с качеството във веригата за доставки, отколкото на ценообразуването.
В изявление за медиите, Connaught Plaza Restaurants, която управлява около 150 обекта като франчайз на McDonald's в северната и източната част на Индия, обяснява решението с "временни" сезонни проблеми.
От Westlife Foodworld, франчайз на McDonald's за западните и южните райони на Индия с 357 ресторанта, обаче заявиха, че няма "сериозни проблеми, свързани с доматите".
Проблемът е бил сезонен и е принудил 10-15 % от ресторантите за бързо хранене да спрат временно сервирането на домати, съобщиха от компанията.
McDonald's в Делхи предлага пакетчета с доматен кетчуп, а в конкурентния Subway заявяват, че няма проблеми със сервирането на домати, допълва още Reuters.
В някои региони цените на едро на доматите от традиционната индийска кухня се повишиха с 288% за един месец, достигайки 140 рупии (1,7 USD) за килограм, а високите цени на дребно принудиха много хора да намалят консумацията им.
Някои търговци бързо предлагат алтернативи. "Цените на доматите са високи? Вместо това гответе с доматено пюре!" призовава реклама при търсене с ключова дума домати в приложението за пазаруване BigBasket на конгломерата Tata.
Правителството обяснява високите цени на доматите със слабия производствен сезон, тъй като мусонните дъждове нарушават транспорта и дистрибуцията.
На този фон, през последните месеци потребителите в Индия са принудени да се справят и с по-високи цени на различни други продукти - от мляко до подправки.