3 от 4 мениджъри смятат, че с поколението Z се работи най-трудно
Поколението Z, дефинирано като родените между средата и края на 90-те и началото на 2010 г., е най-новото поколение, което навлиза в работната световна сила.
Младежите на възраст между 15 и 24 години съставляват 34% от човешките ресурси на труда през 2022 г., съобщава CNBC.
В същото време, 3 от 4 мениджъри смятат, че поколението Z е най-трудното, с което се работи, показва проучване на Resume Builder, платформа за ресурси за търсещи работа.
"Поколенията бяха по-подготвени за работната сила, отколкото са сега", обяснява Стейси Халер, главен кариерен съветник на Resume Builder, в интервю за CNBC.
Като отбелязва, че служителите от поколението Z е трябвало да се справят с пандемията на Covid-19 и работата от разстояние, тя добавя: "Поколението Z дори не е имало възможност да общува с колеги на работното място. Те бяха пуснати директно в непозната среда."
Зиад Ахмед, основател на JUV Consulting, агенция за дигитален маркетинг, в която работят изцяло служители от поколението Z, коментира пред CNBC, че управлението на младите хора е предизвикателство за него. "Новият служител няма стандарт за сравнение, независимо от поколението", казва 24-годишният мениджър.
Какво всъщност иска поколението Z от работата си?
Този въпрос търси отговор в материал по темата на FastCompany.
Изграждането на работно място, където служителите от поколението Z могат да се развиват, започва още от първия им ден.
Пандемията преобърна процеса на социализация, така че работодателите трябва да осигурят повече обучение. Младите служители се нуждаят от свръхкомуникация - с право, тъй като са прекарали повечето време от колежа зад лаптопите си и имат пропуски в социалните умения, обяснява изданието.
В крайна сметка, целта е да се изгради работно място, което да прилича на общност, където обратната връзка е двупосочна. За тази цел, основателите на компании от поколението Z използват свободата си на мислене чрез политиките, които прилагат, изхождайки от идеята, че могат да се доверят на служителите, вместо да ги контролират.
Джонатан Ип, рисков инвеститор, който подпомага компании, основани от поколението Z, предлага "неограничен" бюджет за личностно развитие", който включва всичко – от абонаменти до пътувания и помага на служителите да "усетят" потенциалните нови пазари.
Въпреки че предоставянето на подобна привилегия изглежда лесно за злоупотреба, тя е израз на доверие в колегите, допълва FastCompany.
По подобен начин Надя Окамото, 25-годишната съоснователка на компанията August, започяа да предлага на служителите си неограничен отпуск миналата година. Окамото вижда тази политика като част от голямото преосмисляне на работата.
Тя вярва, че служителите ѝ няма да злоупотребяват с отпуските, тъй като са запалени по работата си. Иска да създаде свят, в който на служителите не се налага да избират между пътуване, посещение на семейството или работа по време на болест или изтощение.
"Ако пропуснем краен срок, защото сме болни или уморени, това е нормално. Светът няма да свърши.", казва Надя.
Бен Колиър, съосновател и главен изпълнителен директор на Farmlink Project, базирано в Лос Анджелис дружество с нестопанска цел, което свързва фермери с излишни или непродаваеми продукти с хранителни банки, обучава студенти доброволци за бъдещи лидери в индустрията за дистрибуция на храни.
В началото на тази година 25-годишният Колиър изгражда триетапна стипендиантска програма за група от 10-15 студенти, които се обучават във Farmlink, преди да бъдат настанени на място във веригата за доставка на храни, а след това им се възлага самостоятелен проект, в който се използва всичко научено.
Като привлича повече таланти в областта и след това ги развива, Колиър ускорява мисията си, която за по-малко от 3 години вече е доставила над 85 милиона кг храна на нуждаещите се.
"Земеделието, хранителното банкиране и веригата за доставки са стари области, които не са се променили много", казва Колиър. "Въздействието се дължи на обучението и обединяването на толкова много млади хора, които правят промени.", допълва той.
Всички тези примери доказват, че компаниите, които инвестират в поколението Z, ще видят възвръщаемост, дори и тя да не прилича на дългите часове в офиса и лоялните служители от миналото, допълва FastCompany.