Google проучва възможностите на изкуствения интелект за писане на статии и води преговори с новинарски организации за използването им от журналисти, съобщи говорител на компанията, цитиран от Reuters.

Той не назова имената на издателите, но според New York Times, Google е провела разговори с Washington Post, Wall Street Journal и дори самия New York Times.

Инструментите с изкуствен интелект биха могли да помагат на журналистите с варианти за заглавия или различни стилове на писане, например, по начин, който "подобрява работата и производителността им", заяви говорителят на Google и добави, че компанията е в "най-ранните етапи на проучване на идеите".

"Просто тези инструменти не са предназначени и не могат да заместят съществената роля на журналистите в отразяването, създаването и проверката на фактите в техните статии", допълни говорителят на компанията.

Хиляди автори искат възнаграждения от собствениците на AI чатботове Гилдията на авторите съобщава още, че доходите на писателите са намалели с 40% през последното десетилетие

Според някои водещи мениджъри, които са се запознали с представянето на новата технология от Google, това е обезпокоително, пише NYT. Инструментът за изкуствен интелект се нарича Genesis, допълва още изданието, позовавайки се на запознати с въпроса.

Говорител на News Corp отказа да коментира информацията на NYT или инструмента за изкуствен интелект, но заяви: "Имаме отлични отношения с Google и оценяваме дългосрочния ангажимент на главния изпълнителен директор Сундар Пичай към журналистиката".

NYT и Washington Post не отговориха на запитването на Reuters за коментар.

Новината идва дни след като Associated Press заяви, че ще си партнира с OpenAI, собственика на ChatGPT, за да проучи използването на генеративен изкуствен интелект в новините - сделка, която може да създаде прецедент за подобни партньорства между индустриите.

Германия задължи Google да плаща за използване на материали от пресата Искът на Corint Media срещу Google е на стойност 420 млн. евро

Някои медии вече използват генеративен изкуствен интелект за своето съдържание, но новинарските издания бавно възприемат технологията поради опасения за склонността ѝ да генерира фактологически невярна информация, както и поради предизвикателствата пред разграничаването на съдържание, създадено от хора и компютърни програми, допълва Reuters.