Как манията да се обличаш като Тейлър Суифт променя концертната индустрия
Дните на дънки и тениска за музикално събитие са отминали, а това е тенденция, която популярните модни компании също забелязват
Емоционалните събития изискват специално облекло.
Тазгодишната тенденция за концертите от турнето Renaissance на Бионсе и Love on Tour на Хари Стайлс обаче надхвърля границите на нормалното, пише BBC.
Към списъка може да добавим и Тейлър Суифт, макар че тя ще посети Острова чак следващото лято. Докато все още разграбват последните билети за турнето й Eras в Обединеното кралство, феновете вече са в трескава подготовка на тоалетите си за дългоочакваното събитие.
Съдържанието с хаштаг #ErasTourOutfits има около милиард гледания в TikTok с изобилие от видеоклипове на Swifties, както се наричат истеричните почитатели на певицата, чиито тоалети пресъздават актуални сюжети и визии от хитовете й.
Откъде всъщност идва тази тенденция?
23-годишната Софи Хил от Манчестър подготвя с вълнение специален тоалет за концерта на Хари Стайлс по време на турнето Love on Tour в Обединеното кралство, вдъхновена от самия изпълнител.
"Всичко е цветно, с акцент върху червеното и розовото. Всичко е с щампи на сърца, както и плодове. Ягоди, череши, дини, киви - защото Хари пее за тях. И разбира се – шалът с пера", обяснява Софи. "Хари носеше шал с пера на наградите "Грами", един фен го копира, а после стана вайръл в TikTok.", допълва тя и казва, че не може да си представи концерт, на който да не е специално облечена.
Много неща са необходими, за да се оформи стилът на една група, обяснява стилистът и фотограф Розана Електра и допълва, че изпълнители като Хари Стайлс, Тейлър Суифт и Бионсе го правят перфектно.
"Трябва да се вгледате в музиката на изпълнителя, текстовете, личния му стил, развиващия се имидж и същността на турнето. Феновете на Суифт се вдъхновяват от най-новия ѝ албум Midnights, стигайки до винтидж роклите и каубойските ботуши с носталгия по ранните й кънтри изяви.", обяснява тя.
Розана смята, че освен социалните медии, фактори като пандемията и кризата с разходите за живот са изиграли своята роля за наплива на пера и каубойски шапки.
"След продължителни периоди на социална изолация и нарастващите разходи за живот, феновете се стремят да увеличат максимално преживяването си и обличането в чест на любимите им изпълнители е част от това. Те искат да се почувстват част от турнето и после да го споделят онлайн с други фенове.", допълва стилистът.