Експерт: Мъск не разбира от социални медии и не може да управлява Twitter
Експерт по лидерство от Харвардския университет коментира направените от Илон Мъск промени в Twitter, като заяви, че милиардерът не е на себе си, тъй като социалните медии не са неговата област на компетентност.
Бил Джордж, член на ръководството на Harvard Business School и бивш главен изпълнителен директор на Medtronic, заяви в интервю за CNBC: "Ако трябва да дадете пример по казус с наистина лошо поглъщане на компания, то това на Twitter от Илон Мъск би се вписало идеално."
"Не мисля, че той разбира от социални медии.", допълни експертът.
Предприемачът Илон Мъск купи Twitter в сделка за 44 млрд. долара през октомври 2022 г. и промени драстично компанията по отношение на персонала и публичния интерфейс на платформата, припомня BusinessInsider.
Един от първите му ходове беше уволнението на ключови ръководители, включително главния изпълнителен директор Парадж Агравал, финансовия директор Нед Сегал, главния юридически директор Виджая Гаде и главния юрисконсулт Шон Еджет.
Той съкрати и половината от 8000-те служители на компанията, като същевременно въведе нови функции в платформата, включително таксуване на потребителите със 7,99 долара за верификация със синя отметка, а съвсем наскоро смени емблематичното лого на компанията от синя птичка на X.
Въпреки че Мъск "свърши блестяща работа при създаването на Tesla и направи много добри неща в SpaceX, неговата трансформация на Twitter е "голяма грешка", категоричен е експертът от Харвард. Той предлага Мъск да остави новия главен изпълнителен директор на Twitter Линда Якарино да се разпорежда с управлението.
Уилям Клепър, професор по мениджмънт, който води курс по лидерство в Колумбийското бизнес училище, по-рано заяви пред Insider, че поглъщането на Twitter от Мъск е "пример за неуспешно лидерство". Той изрази пълно съгласие с колегата си от Харвард и подчерта, че Мъск трябва да направи крачка назад, като остави други хора да ръководят платформата.
Insider припомня интервю с Уолтър Айзъксън, който прекара три години в писане на биография на Мъск, излизаща през септември.
"Има много странни неща, демони и подбуди, които го мотивират, но парите не са номер едно", казва Айзъксън в интервю за CNBC Squawk Box от понеделник. "Мисля, че ако искаше да печели пари, нямаше да купи Twitter. Нямаше да изпраща ракети до Марс и вероятно нямаше да се занимава с електромобили", допълва той.
В разговор за намаляващите приходи от реклами на социалната платформа, Айзъксън не посочва каква е основната мотивация на Мъск, но казва, че според него склонността му да взема променливи решения, ръководи политиката относно Twitter.
Илон Мъск не е чужд на противоречията, заради което е получавал както похвали, така и критики за стила си на управление. Биографът и преди е споменавал "демоничния режим" на Мъск - описвайки го като трудолюбив, но "мрачен" и "с истинска липса на емпатия".