Преходът към мобилност с нулеви емисии трябва да се разглежда като маратон, а не като спринт.

Това заяви изпълнителният директор на германския концерн Mercedes-Benz Ола Калениус в интервю за CNBC.

Той подчерта огромното предизвикателство, пред което е изправена автомобилната индустрия за следващите години, когато ще се преориентира към електрически превозни средства.

"Трябва да осъзнаем, че преходът към шофиране с нулеви емисии е маратон и смятам, че в момента сме на осмия или деветия километър от това пътуване. Това не е нещо, на което трябва да гледаме като на спринт. Стратегическата посока е ясна - инвестираме в бъдещето, ще преминем към нулеви емисии."

Калениус заяви, че електрическите превозни средства на Mercedes-Benz са получили "добър прием" досега. EV моделите на автомобилния производител включват EQA, EQB и SUV EQE.

Автомобил с изкуствен интелект - Mercedes интегрира ChatGPT С AI чатбота автомобилите ще могат да правят резервации, да купуват билети за кино и да общуват свободно с пасажерите

Коментарът идват след отчетените тази седмица от Mercedes-Benz Group приходи за второто тримесечие. Печалбата преди лихви и данъци е нараснала с 8% и е достигнала 5 млрд. евро, или приблизително 5,48 млрд. долара.

Що се отнася до електрическите превозни средства, продажбите им са достигнали 61 211 в сравнение с 31 259 през второто тримесечие на 2022 г. Продажбите на Plug-in хибриди за второто тримесечие възлизат на 34 699, което е леко увеличение спрямо 32 335, продадени през същия период на миналата година, отбелязва CNBC.

"В момента на пазара имаме цял набор от нашите електромобили от първо поколение. И там набираме скорост.", категоричен е изпълнителният директор. "Така че ние сме "бикове" за електрическите превозни средства и шофирането с нулеви емисии, и влагаме милиарди в това", добави той.

Все пак, Калениус подчерта важността на поддържането на така наречената тактическа гъвкавост, когато става въпрос за баланс между електрическите и традиционните автомобили.

"В този случай нашата производствена мрежа е гъвкава, за да произвежда както високотехнологични електрифицирани двигатели с вътрешно горене, така и електрически автомобили", обясни още той.

Фабрики за батерии за електромобили никнат като гъби из цяла Европа ЕС се стреми да намали зависимостта си от Азия и да спечели надпреварата при зелените субсидии със САЩ

Стратегията за бъдещето на автомобилния гигант е в ключов момент, когато големите икономики разработват планове за отказ от превозни средства, използващи изкопаеми горива, в полза на електрически автомобили.

Тъй като по-голямата част от автомобилите по пътищата все още използват дизелово гориво или бензин, всяко преминаване към мобилност с ниски и нулеви емисии представлява огромна задача за законодателите и бизнеса.

Въпреки това в някои части на света вече се наблюдават значителни промени, допълва CNBC. Във Великобритания например, браншовата организация на производителите и търговците на автомобили съобщи, че производството на електрифицирани превозни средства, което включва хибридни електрически автомобили, хибридни автомобили с възможност за включване към електрическата мрежа и електрически автомобили с батерии, е достигнало 170 231 броя между януари и юни 2023 г., което е рекорд за първата половина на годината.