Това е краят на една епоха! В сряда официално приключи революционният модел на стрийминг, създаден от Netflix, който предлагаше меню с филми, сериали и безкрайни забавления без досадни реклами на изключително ниски цени, пише CNN.

Главният изпълнителен директор на Disney Боб Айгър обяви по време на тримесечния отчет на компанията, че тя отново ще повиши цените на Disney+ - за втори път в рамките на по-малко от година, като през октомври ще направи месечната цена на плана без реклами с 3 долара по-скъп - 13,99 долара. Hulu, в която Disney притежава мажоритарен дял, също ще увеличи месечната цена на своя абонамент без реклами с 3 долара - до 17,99 долара.

Повишаването на цените с повече от 20%, пише медията, означава, че Disney+ вече ще струва два пъти повече от първоначалната цена при дебюта на услугата преди четири години, а абонаментът без реклами на Hulu вече е по-скъп от най-популярния план на Netflix.

Когато Айгър стартира Disney+ през 2019 г., главният изпълнителен директор обяви, че умишлено е определил цената на услугата доста по-ниско от тази на конкурентите, "за да достигне до възможно най-много хора с нея".

НАСА пуска собствена стрийминг услуга С нея доближаваме Космоса на една ръка разстояние от вас, казват от космическата агенция


Но стъпката за значително повишаване на цените е признание на Айгър за намерението на медийния гигант да изстиска повече приходи от стрийминга, като тласне потребителите към поддържаните от реклами планове, които са се доказали като по-печеливши.

"Рекламният пазар за стрийминг се разраства", коментира Айгър пред инвеститорите по време на отчета за тримесечните приходи. "Той е по-силен от рекламния пазар за линейна телевизия. Вярваме в бъдещето на рекламата в нашите стрийминг платформи - Disney+ и Hulu."

Действията на Disney са част от една по-голяма тенденция, която се наблюдава в цялата индустрия. Медийните компании, които се стремят да максимизират печалбите си, тъй като Уолстрийт изчерпва търпението си те да са на загуба, бързо се отказват от ценовите структури, които предлагаха на потребителите бездънни библиотеки със съдържание на изключително ниски цени.

Paramount, Warner Bros. Discovery, NBCU и дори Netflix повишават цените тази година в стремежа си към рентабилност. И както Айгър казва в сряда, Disney планира и рестрикции за споделянето на пароли.

Плащаш без да разбереш. Хаосът с абонаментитеТова, че не помните, че плащате, не значи, че не го правите


Тази новина слага край на голяма част от първоначалния чар, който доведе до популярността на стрийминг платформите. Когато Netflix за пръв път предложи своята иновативна услуга само за 8 долара на месец, милиони хора се регистрираха, желаейки да получат достъп до обширния каталог на компанията само за част от цената на традиционния пакет за кабелна телевизия, припомня CNN и продължава:

„Това послужи като начало на ерата на стрийминга, а класически развлекателни компании като Disney се надпреварваха да пускат свои собствени продукти директно за потребителите на неустойчиво ниски цени. Сега всичко това приключи“.

Тези огромни библиотеки със съдържание стават все по-скъпи с всяка изминала година. Всъщност потребителите, които през 2023 г. решат да плащат за няколко стрийминг платформи, ще установят, че общата крайна цена за тях е на практика същата като тази на кабелната им телевизия. Като се имам предвид и въвеждането на реклами в стрийминга, крайният продукт прилича много на кабелна телевизия при поискване.

„Това е ироничен край на войната за стрийминг. След като вложихме милиарди и милиарди долари в изграждането на уж революционни платформи за стрийминг и унищожихме бизнес моделите, които осигуряваха стабилност на индустрията в продължение на десетилетия, крайният продукт ужасно прилича на това, от което компаниите и потребителите се опитваха да избягат на първо място“, посочва в заключение на своя анализ CNN.