BYD призова китайските автомобилни марки да „разрушат старите легенди“
Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск вече не се присмива на BYD. Китайският производител на електрически превозни средства с лекота побеждава Tesla в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, и се разширява в международен план.
Сега BYD призовава и други китайски автомобилни производители да станат глобални и да „разрушат старите легенди“ на индустрията, пише Fortune.
Една от тези легенди е Ford Motor, чийто изпълнителен председател Бил Форд-младши вярва, че американските производители „все още не са съвсем готови“ да се конкурират с китайските, към които светът се обръща.
Мъск, който осмя качеството на колите на BYD в интервю през 2011 г., което наскоро се появи отново, писа в платформата си X: „Това беше преди много години. Колите им са силно конкурентни в наши дни.“
Чарли Мънгър, дясната ръка на Уорън Бъфет, управлява решението на Berkshire Hathaway да инвестира в BYD. По-рано тази година той каза: „Никога не съм помагал да се случи нещо в Berkshire, което да е толкова добро, колкото BYD“, добавяйки: „BYD е много по-напред от Tesla в Китай.“
Съвсем наскоро председателят на BYD Уанг Чуанфу – когото Мънгър описа като "комбинация от Томас Едисън и Джак Уелч" - призова китайските конкуренти да превърнат Китай в световна сила в автомобилите, съобщи Reuters.
„Вярвам, че е дошло времето на китайските марки“, каза той по време на събитие на BYD. „1,4 милиарда китайци имат емоционалната нужда да видят как една китайска марка става глобална.“
BYD също така сподели видео за историята на китайските производители на автомобили, включително тези в EV сегмента, сред които Nio, Xpeng и Li Auto.
„Нашите истории са различни, но имат една и съща цел“, казва разказвачът във видеото, завършвайки с призив „да разрушим старите легенди и да постигнем нови марки от световна класа“.
Изпълнителният директор на Nio Уилям Ли каза: „Чувствам се горд с китайската автомобилна индустрия! Трябва да се поучим от успеха на BYD.“
Други фигури от индустрията споделят подобни послания, отбелязва още Fortune.
Главният технически директор на Great Wall Motor Уанг Юанли обаче напомни на производителите, че всички те се конкурират един с друг. Подобно напомняне дойде миналия месец, когато китайска индустриална група, представляваща 16 автомобилни производители, оттегли обещанието си да избегне „противоестественото ценообразуване“. Групата се позова на антитръстовия закон на Китай.
В отговор на видеото на BYD, което стана свръхпопулярно в Китай, някои конкуренти предупредиха, че това може да увеличи регулаторните рискове за китайските автомобилни производители в Европа и на други места.
Към момента протекционистките политики в САЩ не позволяват на китайските автомобили да наводнят пазара, но Европа е по-малко интервенционистка, поради което е по-вероятно да забележите автомобил BYD в Германия, отколкото в Охайо, коментира още Fortune.
Както Форд казва обаче за американския пазар: „Те не са тук, но ще дойдат в някакъв момент и трябва да сме готови.“ А изпълнителният директор на Ford Джим Фарли добавя: „Виждаме като основен конкурент не GM или Toyota, а китайците.“