Британската група за търговия на дребно на часовници Watches of Switzerland загуби една пета от стойността си в петък сутринта, след като производителят Rolex обяви сделка за купуването на най-големия търговец на дребно на луксозни часовници в света - Bucherer, съобщава CNBC.

Rolex не съобщи на каква стойност е сделката, но заяви, че тя следва решението на собственика на Bucherer Йорг Бухерер - 86-годишният внук на основателя Карл Бухерер - да продаде бизнеса в отсъствието на преки наследници, които да поемат бизнеса.

„Този ход отразява желанието на базираната в Женева марка да увековечи успеха на Bucherer и да запази тесните партньорски връзки, които свързват двете компании от 1924 г.“, се казва в изявление на Rolex.

„Групата Rolex е убедена, че това придобиване е най-доброто решение не само за нейните собствени марки, но и за всички партньорски марки часовници и бижута, както и за всички служители на групата Bucherer.“

Швейцарският търговец на дребно Bucherer има повече от 100 магазина по целия свят и поддържа тясно партньорство с Rolex от 1924 г. Сделката дава на Rolex присъствие на пазара на потребителските продажби за първи път.

Bucherer ще запази името и марката си и неговият мениджърски екип ще остане непроменен, потвърдиха от Rolex, като интеграцията му в бизнеса на Rolex трябва да завърши, след като регулаторите одобрят придобиването.

Голямата рецесия на Rolex: Как Фед смаза бума на луксозните часовнициПаричният блицкриг предизвика разгром на вторичния пазар на луксозни часовници

В последващо изявление в петък Watches of Switzerland се опита да успокои очевидните опасения на пазара, че Bucherer, най-големият търговец на дребно на луксозни часовници в света, ще заграби повече пазарен дял чрез обвързването си с емблематичната марка.

Watches of Switzerland настоява, че целта на придобиването е свързана единствено с наследяването на Bucherer и че Rolex не прави „стратегически ход“ към пазара на дребно.

Въпреки това акциите на листнатата на Лондонската фондова борса компания се сринаха с цели 29% в началото на търговията, преди донякъде да компенсират загубите. Към 18:00 ч. българско време те са с над 19% надоли.

Пазарната капитализация на Watches of Switzerland е около £1,68 милиарда ($2,12 милиарда), отбелязва CNBC.

Заедно с голяма част от пазара на луксозни стоки, компанията се представя добре по време на кризата с разходите за живот в Обединеното кралство, въпреки че приходите ѝ през трите месеца до края на юли са спаднали до £382 милиона от £391 милиона за същия период миналата година.

Компанията все пак твърди, че търсенето на часовници остава стабилно и предвижда годишни приходи между £1,65 и £1,7 милиарда.

Те сглобиха Франкенщайн: Omega по следите на фалшив часовник за $3 млн. Той е закупен за 3,115 млн. швейцарски франка - 25 пъти повече от горната прогнозна цена

CNBC цитира Ръс Мулд, инвестиционен директор в борсовия посредник AJ Bell, който казва, че инвеститорите се опасяват, че обвързването ще означава, че Bucherer ще получи „преференциално отношение, включително по-добър достъп до часовниците, които потребителите отчаяно искат да купят“.

Мулд отбеляза, че се е появила тенденция сред различни производители, включително големи марки за спортно облекло, да продават директно на потребителите, научавайки повече за предпочитанията на клиентите и нарастващите маржове и прескачайки търговците на дребно.

„Представете си това да се случи с Rolex. Теоретично може да използва Bucherer като свой канал за продажба и да не се занимава с други оторизирани дилъри като Watches of Switzerland“, казва Мулд.

Акциите на Watches of Switzerland са предпочитани от много мениджъри на фондове със средна капитализация. Те ще трябва да анализират внимателно съобщението на Bucherer и да решат дали то радикално променя инвестиционната им стратегия, добавя Мулд.