Без болка няма победа. Този популярен рефрен има за цел да ни научи колко струва успехът.

Нищо не идва даром, особено в бизнеса.

Вече знаем, че пътят към успеха е дълъг и осеян с непредвидими предизвикателства, за които няма как да се подготвим. Просто трябва да умеем да се справяме с тях, когато се появят. Вместо да гледаме на трудностите като на признак за провал, трябва да ги възприемаме като възможност за учене и усъвършенстване.

Това е особено важно за предприемачите, за които перипетиите са ежедневие, пише Ник Хобсън, специалист по поведенчески науки, за Inc.com.

Определени типажи хора като че ли са особено подходящи за предприемачи. Тази сфера привлича например независими и творчески личности с развита наблюдателност. Най-важното качество на успешния предприемач обаче е несломимостта. Според ново проучване два елемента от тази черта определят дългосрочния успех.

Предприемачът, който призна най-големия си провал – в Spotify„Ако един програмист не греши, значи не е иноватор“, казва Витшушан Намасиваясивам

Вътрешен локус на контрола

Хората, които притежават вътрешен локус на контрола, вярват в способността си да влияят на случващото се с тях.

Вместо да приписват незадоволителните резултати на съдбата, те размишляват какво са могли да направят другояче и се учат от грешките си.

Знаят, че могат да постигнат целите си, като работят за тях, и че успехът е само и единствено в техните ръце.

Сам Алтман 9 години по-рано: Най-добрите идеи често изглеждат лошиНаправете продукт, който хората да обикнат, казва основателят на OpenAI

Предприемаческа самоефективност

Личностите с висока степен на самоефективност са отдадени на целите си и ги преследват неуморно, защото са уверени, че притежават необходимите качества. В контекста на бизнеса това чувство за компетентност би могло да произхожда от знанието как да се превърнем в успешни предприемачи или дори от вдъхновението, което черпим от някой такъв.

Проучване сред 146 бивши неуспешни предприемачи сочи, че личностите с по-изразен вътрешен локус на контрола преживяват по-леко провалите си и успяват да запазят своите самоувереност и надежда за бъдещето. По същия начин, анкетираните с по-висока самоефективност възприемат неуспеха като ценен уроцк и възможност следващия път да се стремят към различен резултат.

Взети заедно, тези две качества са ярък индикатор какво е необходимо за успех в бизнеса.