След години на сътресения във веригата за доставки автомобилните производители и доставчиците отдават приоритет на инициативите за устойчивост в своите политики за снабдяване и се съсредоточават върху намаляване на геополитическите рискове, показва проучване, проведено сред над 1000 ръководители от индустрията.

Броят на компаниите, които внедряват инициативи за устойчивост като картографиране на въглеродния отпечатък, оптимизиране на маршрутите за намаляване на емисиите и посочване на информация за произхода и производството на продукцията, пише Reuters, е намалял с 9-11 процентни пункта между 2022 и 2023 г., сочи още проучването на консултантската група Capgemini.

Ще стане ли Унгария център на европейската електромобилна индустрия?В страната си дават среща германските автомобилни производители и водещите азиатски компании за акумулаторни батерии
Средната сума, която доставчиците инвестират в инициативи за устойчивост, е спаднала до 30,5 млн. долара през 2023 г. от 36,6 млн. долара през 2022 г., се казва още в доклада. 1/3 от всички анкетирани компании са заявили, че нямат цялостна стратегия за устойчивост.

Най-често срещаните фактори, въз основа на които анкетираните вземат решения за веригата на доставки, са качеството, геополитическият риск, разходите и устойчивостта.

"Необходимостта от поддържане на непрекъснатост на операциите ще има приоритет пред инициативите за измерване на въглеродния отпечатък, намаляване на емисиите чрез оптимизиране на маршрутите или увеличаване на проследимостта", се казва в доклада на Capgemini.

В проучването участие са взели 1004 ръководители на световни автомобилни компании - от BYD до Ford и Lamborghini, с приходи над 1 млрд. долара, както и доставчици с поне 500 млн. долара.

Германската автоиндустрия се обяви срещу Те предлагат да се използват синтетични горива
Резултатите съвпадат с изявленията на ръководители от цялата автомобилна индустрия през последните месеци относно продължаващите негативни последици във веригите им за доставки от пандемията и геополитическото напрежение, недостига на полупроводници и нарастващите разходи за суровини.

Според респондентите около 50% от доставките на полупроводници все още не се считат за напълно сигурни, като най-трудно е да се набавят цялостни компютърни платформи и микроконтролери.

Делът на доставките, които компаниите получават от офшорни зони, е намалял с повече от 1/5 през последните две години, а Capgemini очаква той да намалее с още толкова през следващите две години.