Изкуственият интелект (AI) се използва за повишаване на производителността в много отрасли и изненадващо вече се доказва като разрушителна сила за мнозина, пише в свой материал за ползите, които AI може да предостави на авторите на съдържание, Inc. и продължава:

„Но когато става въпрос за създаване на съдържание, AI не е тук, за да се превърне в заместител на живите, дишащи автори. Вместо това той може да подобри работата ви по различни начини - и за няколко различни вида съдържание. Когато се използва правилно, той може да бъде мощно предимство за изграждане на вашата аудитория и подобряване на нейното преживяване“.

Подобряване на процеса по генериране на идеи

Генерирането (и оценяването) на идеи често е една от най-трудните части на творческия процес. Това важи особено за творците, чиято аудитория очаква от тях да създават много седмично съдържание. Може да е трудно постоянно да разработвате нови публикации в блога или идеи за съдържание в Instagram.

AI може значително да рационализира процеса на създаване на идеи. Въз основа на входни подсказки технологията може лесно да предостави списъци с идеи за съдържание, съобразени с вашата ниша, интересите на аудиторията и други фактори, посочва Inc.

Новият вкус на Coca-Cola е създаден от изкуствен интелектCoca-Cola Y3000 е проектирана да има класически вкус на кола, но с нещо загадъчно в добавка към него


В зависимост от това, от което се нуждаете, AI може да предостави прост списък с идеи или по-задълбочена помощ, като например план или груб проект на желаната тема. Той дори може да помогне за провеждане на фоново проучване, като всичко това става само за няколко минути след въвеждане на подсказки.

Тези услуги за поддръжка могат да ви помогнат да изведете използваемо съдържание "на пазара" много по-бързо, като просто ви дадат идеи и вдъхновение да започнете да създавате следващото си съдържание. За много създатели изкуственият интелект е идеалната отправна точка, особено когато използват персонализирани подсказки, които отчитат аудиторията на създателя или предпочитаните теми.

Актуализиране и прецизиране на съдържание

Идеята е начало - но след това идва истинската работа. Инфлуенсърът в Instagram може да прекара няколко часа в усъвършенстване на видеоклип или снимка, за да си гарантира, че всичко е наред. Ръчният софтуер за редактиране може да бъде много труден, но изкуственият интелект може да улесни значително надграждането на съдържанието.

Проучване на Lightricks, проведено сред 1000 създатели на съдържание, установява, че най-често срещаните случаи на използване на AI са фонове за снимки (53%) и фонове за видеоклипове (47%), цитира Inc.

В тези случаи на употреба технологията не поема процеса на създаване на съдържание. Вместо това тя се използва за допълване на останалата част от работата, която вече е извършена от автора, като поема сравнително дребна задача, която завършва вида на готовото изображение или видеоклип.

Да използваш или да забраниш? AI поставя дилема пред академичните общностиЮНЕСКО представи първото глобално ръководство за генеративен AI в образованието


Висококачественият фон може да направи съдържанието на по-привлекателно за неговата аудитория, което ще помогне на създателя на съдържание да увеличи броя на своите последователи.

Авторите могат да използват подобни услуги и за корекция и идентифициране на граматически или правописни грешки, за да направят съдържанието си "чисто" и професионално.

Може би най-хубавото от всичко е, че изкуственият интелект позволява тези задачи да бъдат изпълнени за минути (или дори секунди), вместо да изискват допълнителни часове натоварена работа.

Съдържанието може да бъде подготвено за публикуване много по-рано, като се освобождава повече време за други задачи, които да помогнат за изграждането на бранда на създателя.

Подобряване на достъпността

Някои от най-широко използваните приложения за изкуствен интелект при създаването на съдържание са насочени към подобряване на достъпността на съдържанието. Например AI се използва често за генериране на надписи към видео и аудио съдържание. Алтернативно, той може да играе роля за създаване на аудио версии на визуално или текстово съдържание. В тези случаи AI може да помогне на създателя на съдържание да стане по-лесно достъпен за хора с проблеми, свързани със слух и зрение.

ChatGPT няма да ви уволни от работа. Но тези, които го използват – да Начални проучвания на пазара на труда вече доказват, че младите работници са първите, които ще възприемат изкуствения интелект


Някои инструменти имат още по-специфични случаи на използване за осигуряване на достъпност. Опростяването на текста чрез AI може да го направи по-достъпен за по-широк кръг потребители, включително лица с когнитивни увреждания.

AI, не на последно място, позволява съдържанието да бъде преведено на различни езици.

Всяко от тези приложения за достъпност изпълнява задачи, с които средностатистическият създател на съдържание вероятно не би могъл да се справи самостоятелно. Вместо да се изразходват много време или пари за опити за този вид задачи, AI позволява постигането на времево и ценово ефективни резултати, които могат да помогнат на създателите значително да разширят потенциалната си аудитория, посочва Inc. и добавя в заключение:

„Тези примери само набраздяват повърхността на това как създателите на съдържание използват AI. Като включите технологията в творческия си процес, можете да предоставяте по-добро съдържание по-бързо от всякога. Като използвате ефективно AI, можете да изградите мощна личен бранд и да увеличите аудиторията си“.