Световните производители на контрацептиви залагат на Индия, която се въздържа от популяризирането на презервативите, да се превърне в най-големия им пазар за растеж, след ударно първично публично предлагане (IPO) на местен производител на подобни средства. То дойде само няколко седмици, след като ООН прогнозира, че страната ще стане най-многолюдната в света до средата на годината, съобщава в свой анализ Reuters.

В условията на намаляване на населението и застаряване на обществата на големи пазари като Европа, Япония и Китай производителите на презервативи се възползват от съвременните маркетингови инструменти, за да достигнат до огромната, млада и технологичнo грамотна демографска група в Индия, както в градските, така и в селските райони.

Очакванията са този пазар в страната да се скочи над два пъти и да достигне 1,7 млрд. долара до 2030 г., сочат данни на GrandView Research.

"Индийският пазар е много привлекателен. Процентът на използване на презервативи там все още е нисък", казва Казухиро Камио, ръководител на отдела за продажби и маркетинг в чужбина в японския производител на презервативи Okamoto Industries. "Ако хората, които не употребяват презервативи, бъдат обучени как да го правят, като се има предвид броят на населението, обемът ще бъде огромен."

Свръхбогатото население в Азия се топи. Каква е ситуацията в САЩ и Европа?Хората със свръхвисока нетна стойност са тези, които имат нетно състояние над 30 млн. долара


Силният икономически растеж, готовността да се плаща за първокласни стоки, използването на социалните медии и променящото се отношение към секса променят и начина, по който производителите на презервативи гледат на страната, в която говоренето по темата до голяма степен е табу, рекламите на презервативи са забранени в най-гледаното телевизионно време, а потребителите в селските райони са скептично настроени към контрацептивите, посочва информационната агенция.

Само 5% от сексуално активните мъже в страната използват презервативи като редовна форма на контрацепция, а 2% изобщо не са запознати с презервативите, показва правителствено проучване, проведено през 2020 г. За разлика от тях, 19% от мъжете в САЩ използват презервативи всеки път, когато правят секс, показват данни на Националния център за здравна статистика.

Индийският пазар има потенциала да бъде най-големият в света, смята Арвинд Сингхал, председател на консултантската компания Technopak Advisors. "Индия има не само най-голямата база от население, но и най-голямата демографска група, която е подходяща за такива продукти".

Ръст на населението

Производителите на презервативи ще последват други световни компании, които искат да се възползват от ръста на разполагаемия доход в Индия. Данните на Световната банка показват, че през 2021 г. брутният вътрешен продукт на глава от населението е надхвърлил 2000 долара - праг, при който в Китай през 2006 г. потреблението е скочило рязко.

Залезът на свръхевтиния азиатски труд Фабриките в Азия се борят за млади работници, което е лоша новина за западните потребители, свикнали с евтини стоки


Освен това тази година Индия ще изпревари Китай и ще стане най-многолюдната държава в света, съобщава ООН през април. В същото време почти един милиард индийци са на възраст от 15 до 64 години.

"Смятаме, че с толкова и то младо население Индия има много възможности", смята главният изпълнителен директор на малайзийската компания Karex, най-големият производител на презервативи в света, Миах Киат Гох.

Karex има за цел да си партнира с местни марки, за да стимулира разширяването си, докато Okamoto, чиито презервативи се предлагат в Индия онлайн, иска да изгради познаваемост на марката и да пусне продуктите си по рафтовете на магазините.

Британската Reckitt Benckiser Group на свой ред пуска на пазара нови продукти под марката Durex и разширява своята маркетингова кампания в селските райони.

Church and Dwight, собственик на водещата американска марка Trojan, също планира да навлезе официално в Индия, която смята за един от най-доходоносните пазари.

Ролята на социалните медии

Лидер на индийския пазар е местният производител Mankind Pharma с дял от 33%, пред Reckitt Benckiser с 14%, сочат данни на TechSci. През май Mankind осъществява първично публично предлагане (IPO) на стойност 520 млн. долара, като при пазарния си дебют акциите на компанията се покачват с 32%, оценявайки я на 7 млрд. долара.

Goldman Sachs: До 2075 г. Индия ще е втората по големина икономика в светаВ момента Индия е петата по големина икономика в света след Германия, Япония, Китай и САЩ


Производителят на презервативи Manforce пък засилва онлайн присъствието си, за да задоволи по-добре нуждите на жителите на градовете, и инвестира в реклама на местен език, за да достигне до повече потребители в селските райони. Подобно на конкурентите си, той използва повече влиятелни личности и събития в социалните медии.

Социалните медии "помогнаха за по-точното насочване на аудиторията, което не беше възможно в масовите медии, особено с правилата за времето от деня, когато се показват рекламите на презервативи", казва професорът по маркетинг Ашита Агарвал.

В отражение на променящия се подход към маркетинга продажбите на първокласни презервативи са нараснали с 21% годишно през последните пет години, сочат данните на HDFC Securities Institutional Equities, като катализатор на този процес е по-широката културна промяна сред по-младата част от целевия пазар.

Все повече индийци "губят вяра в брачната институция и не желаят да се женят изобщо или поне до средата на 30-те си години", казва Пранита Бхор от Grand View Research. "Тази голяма културна промяна е накарала хората в края на 20-те години да практикуват предбрачен секс."