Google се е съгласила да промени практиките си за обработка на потребителски данни, за да сложи край на антитръстово разследване срещу компанията в Германия, целящо да ограничи пазарната ѝ мощ, основана на данни, съобщава германската служба по картелите, цитирана от Reuters.

През януари германският антитръстов надзорен орган издава обвинителен акт срещу Google, известен като изложение на възраженията, във връзка с условията за обработване на данни, в който се казва, че на потребителите не е предоставен достатъчен избор дали и до каква степен се съгласяват с широкообхватното обработване на тяхната информация в услугите на компанията.

Технологичните гиганти разчитат на продажбата на таргетирани реклами, насочвани въз основа на огромните количества данни, които събират за потребителите - доходоносен бизнес модел, който сега е под прицела на регулаторните органи по целия свят.

САЩ срещу Google: Делото, което може да промени завинаги онлайн търсенетоМинистерството на правосъдието и десетки щати обвиняват Google в злоупотреба с господстващото си положение


Германският регулатор заявява, че ангажиментите на Google ще дадат на потребителите по-голям избор за контрол на това как се използват техните данни в платформите на технологичния гигант.

"В бъдеще потребителите на услугите на Google ще имат много по-добър избор по отношение на това какво се случва с техните данни, как Google може да ги използва и дали данните им могат да бъдат залагани в различни услуги", се казва в изявление на Андреас Мундт, председател на картелната служба. "По този начин не само се защитава правото на потребителите да определят начините за използване на техните данни, но и се ограничава пазарната мощ на Google, основана на данните".

X (Twitter) съди Калифорния заради закон за дейността на социалните медииЗаконодателството задължава платформите да разкриват практиките си за модериране на съдържание


Ангажиментът на Google обхваща повече от 25 услуги, включително Gmail, Google News, Assistant, Contacts и Google TV. Той обаче не засяга Google Shopping, Google Play, Google Maps, Google Search, YouTube, Google Android, Google Chrome и онлайн рекламните услуги на Google, които са обхвата на новото законодателство на ЕС, наречено Закон за цифровите пазари.

Германският орган за защита на конкуренцията засили контрола си върху големите технологични компании, откакто през 2021 г. придоби широки правомощия, наречени раздел 19а от GWB, които му позволяват да разследва и забранява определени практики от страна на компании, за които се счита, че имат първостепенно значение и водещи позиции на различни пазари. Това доведе до поредица разследвания срещу Amazon, Meta Platforms и Apple.