Подобно на флаговата сигнализация при надпреварата във Формула 1, в бизнеса съществува прост и директен, но богат на смисъл набор от комуникации, които сигнализират на лидерите, че тяхната стратегия е готова за изпълнение – или все още не.

Този сигнал трябва да накара всички да започнат работа, заедно, в една посока, да се движат към общи стратегически цели в точното време. Но създаването, стартирането и изпълнението на бизнес стратегията е по-сложно от стартирането на автомобилно състезание.

Един флаг не върши работа, затова Fascompany предлага пет сигнала под формата на въпроси, с които да различим дали всеки аспект от лидерската ни стратегия е готов за изпълнение. Ето кои са те.

Какво определя успеха

Ако вие и служителите ви не знаете какво означава успех, няма как да гарантирате, че ще го постигнете - или дори че се движите в една и съща посока.

Успехът е крайният резултат от вашата стратегия, целите от най-високо ниво.

Как изглежда това за вашата компания?

Вашето определение за успех трябва да бъде ясно, недвусмислено и категорично. Посланието ви трябва да бъде универсално разбираемо в рамките на организацията. То трябва да изразява първия елемент в толкова много познати модели на стратегии: убедителна цел.

Стабилен в нестабилен свят: Три черти, характерни за устойчивия лидерАко един ръководител не цени устойчивостта, е почти невъзможно за неговата компания да я постигне

Каква е вашата сила

Какво имате, какво можете да предложите и какво можете да направите, което другите нямат? Или, като минимум, какво можете да направите по-добре тях? Каква е вашата силна страна (конкурентно предимство)?

В бизнеса силовата игра трябва да бъде предимство, основано на факти. То трябва да е реално и обективно или поне дефинитивно.

За вас като главен изпълнителен директор въпросът, който определя силовата игра, е следният: Защо потребителите ще изберат нас при наличието на конкуренти, които изглеждат сходни или дори еднакви?

Това не е списък с всички характеристики или предимства, които притежава вашата компания. Това е честна оценка на причините, поради които клиентите избират вас.

Сатя Надела: Емпатията не е меко умение, а най-трудното за придобиванеСъпричастността позволява на лидерите да се свързват по-добре не само със своите служители, но и с клиентите, смята изпълнителният директор на Microsoft

Кой е важният ви клиент

Ако само половината от приходите ви идват от вашия целеви пазар или промишлен сектор, стратегията ви не действа.

Вашите служители по продажби вероятно изразходват много време и усилия, за да извършват продажби на клиенти, които не са приоритетни във вашата стратегия и по този начин не отразяват нивото на инвестициите, които сте направили с намерение да продавате на тези конкретни пазари или отрасли.

Ако продажбите не създават стойност, те само захвърлят стратегията на вятъра.

Разработването на пълна представа за състоянието на потока от приходи на вашата компания е от решаващо значение за вашата стратегия и нейното изпълнение.

Затова идентифицирайте правилния клиент, който отговаря на идеалния ви профил и представлява възможност да преминете отвъд обикновената продажба към създаването на устойчиви взаимоотношения.

Ера на автономията: Компаниите ще работят без директори в бъдещеПовечето DAO разчитат на интелигентни договори - кодирани споразумения, базирани на блокчейн мрежи, които диктуват правомощия за вземане на решения

В зависимост от това какво предлага вашата компания на пазара, може да има редица типове стратегически клиенти или шепа отделни категории клиенти, които са отлично стратегически подходящи за вас.

Но със сигурност това няма да са всички.

Изисква се дисциплина, за да знаете от какви клиенти да се откажете или поне да не инвестирате сериозно в тях. Това вероятно е най-нарушаваният компонент на стратегията.

Как създавате стойност

Стойността трябва да се основава на взаимоотношенията с клиентите.

Подходът към стойността във взаимоотношенията с клиентите я прави способна да разграничи по-устойчиво предложенията и марката на компанията от тези на нейните конкуренти.

Опитът от продажбите може да помогне за по-добри решения, по-ефективни реализации и по-силни резултати.

Уроци от Фарел Уилямс: Как се създава нова ера на лидерство в Louis VuittonРаботата на изпълнителния директор вече не е да управлява организацията на най-високо ниво и да работи най-ефективно. Днес това е само базово ниво.

Това изисква директна връзка с резултатите, които клиентът иска - целите, които трябва да бъдат постигнати, проблемите, които трябва да бъдат решени, нуждите, които трябва да бъдат задоволени, като закупи вашите продукти и услуги и получи достъп до вашата поддръжка. Докато това не бъде договорено с клиента, вашите предложения все още не са решения.

Къде трябва да подобрите стратегията си

Знаете ли старият виц за хирурга, който съобщава лошата новина на разтревоженото семейство: "Операцията беше успешна, но пациентът почина."

Идеята, че стратегията може да се провали в изпълнението, но въпреки това да е страхотна, е фундаментално неразбиране какво представлява тя.

Всяка стратегия, която не включва в себе си елементите, необходими за собственото ѝ изпълнение, е неуспешна. Ако стратегията на вашето предприятие не включва пряка линия на видимост от висшето ръководство към останалата част от организацията, и особено към организацията по продажби, тя е неуспешна стратегия.

За да изпълните стратегията си, вероятно има детайли, в които трябва да бъдете по-добри: продажба, маркетинг, производство, управление на веригата за доставки и т.н.