YouTube остава ключов играч в Netflix ерата, но успехът му не е гарантиран
Фокусът върху доминиращата роля на Netflix в Холивуд пропуска един огромен играч в медиите: платформата за видеа YouTube, която продължава да печели в по отношение на времето за гледане и рекламата.
Според измервания на Nielsen през почти цялата 2023 г. YouTube води по продължителност на гледане - показател, който е от значение за рекламодателите.
YouTube има и огромен рекламен бизнес. През четвъртото тримесечие тя регистрира рекламни приходи в размер на 9,2 млрд. долара.
В дългосрочен план платформата за видеоклипове е в състояние да спечели и на по-малките екрани, защото доминира в областите, които са от значение за по-младите хора, посочва Business Insider.
На този фон дългосрочният риск за Netflix е, че децата гледат MrBeast в YouTube вместо The Crown в Netflix, казва анализаторът на New Street Research Дан Салмън.
YouTube се превърна в медиен гигант без холивудско съдържание
Много представители на медиите отхвърлят или игнорират YouTube, защото не прилича на холивудски играч, посочва Business Insider.
Известно време платформата финансираше оригинално съдържание, докато не реши, че ще остави това на създателите и ще споделя с тях приходите от реклама.
През последните три години тя е изплатила 70 млрд. долара по този начин, но тези пари не отиват при Мартин Скорсезе, а при MisterBeast.
Телевизионният ѝ бизнес, YouTube TV, е съвкупност от чужди канали.
Финансирането на съдържанието по този начин запазва брутния марж на печалбата на YouTube добър в сравнение с холивудския модел с фиксирани, предварителни разходи за програмиране.
Брайън Албърт, управляващ директор на Google за видеосделките и творчеството в САЩ, казва, че YouTube харесва модела си на финансиране на съдържанието, тъй като той осигурява постоянен поток от попадения.
Тази седмица главният изпълнителен директор на YouTube Нийл Мохан подчерта, че се ангажира да подкрепя дълготрайните разкази на създателите и че вижда "бъдещето на платформата в холовете".
"Творците мислят как да адаптират съдържанието си за дневната и е лесно да се разбере защо - това е мястото, откъдето тяхната аудитория търси съдържани!, каза той.
Продължаващият успех на YouTube не е гарантиран
YouTube се сблъсква със силна конкуренция от страна на други компании по отношение на лоялността на създателите и зрителите.
В областта на кратките видеоклипове той е изпреварен от TikTok и Meta Reels (въпреки че неговата версия, YouTube Shorts, е достигнала над 70 милиарда дневни гледания).
Google има голяма преднина и в областта на изкуствения интелект, като дава препоръки, които увеличават времето за гледане. YouTube също така стартира набор от инструменти за изкуствен интелект в помощ на създателите.
Още една слабост обаче е наличието на отворена платформа - това я отваря за проблеми, свързани с безопасността на рекламите, регулаторни заплахи и високи разходи за модериране на съдържанието.
Предизвикателствата пред Netflix също не са малко.
През 2023 г. стрийминг гигантът пуска по-малко авторски филми, докато заема лицензираното съдържание на всички останали.
Преди той рискуваше с нишови предавания и даваше свобода на утвърдени режисьори, но напоследък търси предавания за масите, което повдига въпроси за качеството на съдържанието.
Истинската опасност е Netflix и YouTube да доминират, а всички останали да се борят за по-малко парче от индустрията.
През есента на 2023 г. на YouTube се падат 29,1% от потреблението на съдържание, изпреварвайки Netflix с 28,7%.
Hulu е на трето място със 7,7%. Това са неприятни статистически данни за останалата част от Холивуд.