Стрийминг гигантът Netflix e добавил 13,1 милиона абонати през последните три месеца на 2023 г., стана ясно от отчета на компанията, обявен след затварянето на фондовите пазари във вторник.

Това е най-силното последно тримесечие за компанията досега – за същия период година по-рано платформата привлече 7,7 милиона нови клиенти.

Стабилният ръст на абонатите е знак, че глобалният натиск срещу споделянето на пароли е успешно, обяви Netflix.

Приходите на платформата са се увеличили с 12,5% спрямо предходната година до 8,8 милиарда долара през последното тримесечие на 2023 г., надминавайки очакванията.

Нетната печалба за периода е нараснала до 938 милиона долара, което е под прогнозата на компанията за $956 млн.

Оперативният марж се е повишил до 16,9% през тримесечието от 7% година по-рано, над прогнозираните 13,3%.

Платформата е завършила 2023 г. с 260,28 милиона абонати, което е почти 13% повече от година по-рано.

Акциите на Netflix се повишиха с над 8% в следпазарната търговия.

Грешки на растежа: Spotify води в аудио стрийминга, но къде са печалбите?Компанията прави опити да се разрасне отвъд музиката, за да запази водещата си позиция, но все още ѝ е трудно да печели устойчиво

Компанията планира да похарчи до 17 милиарда долара за съдържание тази година.

Сред приоритетите ѝ e разширяване на развлекателните предложения - от събития на живо до свързано със спорт съдържание и игри, както и разрастване на рекламния бизнес.

Разширяването на Netflix към предавания на живо предлага възможност за по-редовно потребление на платформата, което е привлекателно за рекламодатели и абонати. Компанията отнема хапка от телевизионните мрежи, опитвайки се да се превърне в основен източник на забавление за домакинствата.

По-рано във вторник Netflix заяви, че е сключила 10-годишна сделка, оценена на над 5 милиарда долара, за да стане новият дом на хитовото кеч шоу WWE Raw и други предавания на WWE в САЩ и други държави.

Какво иска Уолстрийт от стрийминг гигантите през 2024 г.Отговорът може да e прост: абонаментен пакет, само че за стрийминг. Но да накараш конкуренти да си сътрудничат е толкова сложно, колкото да се справиш с регулацията

Многогодишната сделка, влизаща в сила през януари 2025 г., ще даде на стриймъра изключителни права за шоуто в САЩ, както и международни права за разпространение на Raw в Канада, Латинска Америка и Обединеното кралство.

Netflix също така ще получи международни права и за други шоу програми на WWE, включващи Smackdown и NXT, както и други големи събития като WrestleMania. USA Network на NBCUniversal е настоящият притежател на правата за Raw с петгодишна сделка, оценена на повече от 1,3 милиарда долара, която не включва международни права.

Netflix обмисля начини за печалба от игрите в платформатаИдеите включват допълнително таксуване за някои заглавия, включване на реклами и възможност за покупки в играта

В понеделник Netflix обяви Dinner Time with David Chang - многоседмично готварско шоу на живо с участието на известния готвач и ресторантьор Дейвид Чанг, който готви ястия за знаменитости, започващо на 25 януари.

Стремежът на Netflix към стрийминг на живо, както и действията му да лицензира повече телевизионни предавания от конкуренти идват, докато компанията се опитва да даде тласък на растеж в зараждащото се рекламно звено.

Netflix пусна своя абонаментен план с реклами, който струва $6,99 в САЩ, в края на 2022 г. След бавен старт той започва да набира сила, като според съобщението на Netflix представлява 40% от всички регистрации на пазари, където планът е наличен.

AI ще трансформира Холивуд, но това няма да е история на ужаситеГенеративният AI вече променя начина, по който се правят филми и телевизия. И това е за добро

Компанията заяви по-рано този месец, че планът с реклами е достигнал 23 милиона глобални активни месечни потребители спрямо 15 милиона през октомври.

Поддържаният от реклами план представлява 9,42% от абонатите на Netflix в САЩ в края на декември спрямо 5,75% в края на септември, според компанията за анализ Antenna.

Netflix все пак предупреди инвеститорите, че ще отнеме години, преди рекламният план да окаже съществено въздействие върху нейния бизнес.

Междувременно продукции на платформата получиха общо 18 номинации за наградите „Оскар“, включително за "Най-добър филм" за Маестро с Брадли Купър и Кери Мълиган, номинирани за "Най-добър актьор" и "Най-добра актриса".