Вече над 140 години сиропът на Lyle's, присъстващ в килера на всеки британски пекар, има интригуващо лого върху кутията си: труп на лъв, заобиколен от пчели.

Но сега, за първи път от 1880 г., продуктът, признат от Рекордите на Гинес за най-старата марка и опаковка в света, претърпява сериозна промяна.

Компанията заяви, че новата визуална идентичност е създадена, за да "освежи наследството и да привлече аудиторията на 21-ви век", съобщава CNN.

Сладкият сироп с кехлибарен цвят се добива от рафинирана захар и е произведен за първи път от Abram Lyle & Sons през 1881 г.

Основателят на компанията, шотландският бизнесмен Абрам Лайл, избира лого, вдъхновено от историята на Самсон, който в Стария завет убива лъв с голи ръце, за да открие по-късно, че в трупа на животното са се загнездили пчели.

В библейския разказ Самсон изяжда меда от вътрешността на лъва, дава малко на родителите си, а след това подарява на 30 сватбари загадка, свързана с тази среща: "От ядящия излезе нещо за ядене, а от силния – нещо сладко".

Алтернативната формулировка на гатанката, "От силния излезе сладост", присъства на логото на Lyle's от самото начало.

140 години по-късно, новото лого придава на животното по-абстрактен и анимиран вид.

Facebook/ Lyle's Golden Syrup

Признавайки логото на продукта през 2006 г., Гинес отбелязва, че единствените промени, направени от 1885 г. насам, са "леки технически по време на войната поради недостиг на материали".

През 2008 г., за да отбележи 125-ата годишнина на продукта, тогавашният собственик Tate & Lyle обявява, че променя цвета на кутията на златен, а логото се запазва в същия вид.

Tate & Lyle е създадена през 20-те години на ХХ век, когато компанията на Лайл се слива с конкурентната рафинерия за захар Henry Tate & Sons.

Getty Images

През 2010 г. компанията, която понастоящем е голям световен доставчик на храни и напитки, продава бизнеса си с рафиниране на захар (включително Lyle's Golden Syrup) на American Sugar Refining или ASR Group.

Старото лого ще продължи да се използва върху класическата кутия със златен сироп на Lyle's, въпреки че всички бутилки и десертни топинги ще са брандирани с новото. Говорител на компанията отказа да коментира дали това представлява по-голямата част от продадените бройки.

В изявление директорът на компанията Lyle's Golden Syrup Джеймс Уайтли заяви, че "потребителите трябва да виждат как марките вървят в крак с времето и отговарят на техните актуални нужди".

"Нашият свеж, съвременен дизайн пренася Lyle's в модерното време, привличайки вниманието на всекидневното британско домакинство, като същевременно запазва носталгията и автентичността на Lyle's".

Въпреки това редизайнът беше посрещнат със смесени чувства.

В Instagram дизайнерката Лора Евyнс описа новото лого като "съвременно и интелигентно". "То намалява суетата и преминава направо към същността, като едновременно запазва магията. Казва повече за текстурата на продукта, отколкото гравираният лъв, заобиколен от пчели".

Други обаче са критични. "Ето какво се случва, когато се намесят бранд мениджъри: вземат история, оцеляла 2000 години и я "освежават" (т.е. изоставят я)", пише потребителят Колин Фрийман в X.