Motorola смята, че в бъдеще потребителите ще искат да носят телефоните си на китката. Компанията, която е собственост на китайския технологичен гигант Lenovo, показа огъващ се смартфон по време на Световния мобилен конгрес (MWC) в Барселона, Испания, след като миналата година той беше показан само във видеоклип.

Това е само концептуален продукт, така че може никога да не бъде пуснат на пазара. Но Motorola се стреми да покаже напредъка на технологиите си за дисплеи, за да изпъкне на претъпкания пазар на смартфони. По време на демонстрацията представител на компанията показа как телефонът може да се огъва по различни начини, за да се увие около китката или да се изправи и да се постави на маса. Когато телефонът се увива около китката, начинът на показване на информацията се променя - приложенията се показват в горната част на екрана.

Представителят на Motorola коментира, цитиран от CNBC, че телефонът е "контекстуално осведомен", така че се адаптира в зависимост от начина, по който е бил огънат. Механизмът, който позволява това да се случва без проблеми, е описан от компанията като подобен на начина, по който работи човешкият гръбначен стълб.

При една от демонстрациите от Motorola използват телефона, за да направят снимка на рокля. След това устройството генерира фон, който допълва тоалета. Този фон може да се използва така, че когато потребителят го носи, да се превърне в моден аксесоар.

Lenovo и Motorola често показват прототипи на устройства. По време на MWC Lenovo показа и лаптоп с прозрачен екран, а миналата година - смартфон с навиващ се екран.

Изглежда, че огъващият се дисплей на Motorola се основава на някои от постиженията, направени със сгъваемите екрани през последните години. През 2020 г. Motorla възроди емблематичната си марка Razr именно като сгъваем смартфон.

АR очила с AI асистент от Oppo

Едновременно с това, китайският производител Oppo представи прототип на очила за разширена реалност (AR) с гласов асистент, подчертавайки как гигантите в електрониката се опитват да внедрят изкуствен интелект в своите продукти, за да се откроят от конкуренцията.

Oppo, един от най-големите производители на смартфони в света, показа Oppo Air Glass 3 по време на Световния мобилен конгрес в Барселона. Те приличат на обикновен чифт очила, като целта на компанията е да намери точния дизайн, който да позволява те да бъдат носени всеки ден като допълнение към смартфона. Тъй като това са очила за разширена реалност (AR), потребителите могат да виждат цифрово съдържание, наложено върху реалния изглед пред себе си. Това може да бъде информация, например съобщение, или карта за навигация. Air Glass 3 трябва да бъде свързан със смартфон Oppo, а потребителите могат да управляват очилата с помощта на сензори за докосване отстрани на рамката.

От компанията коментират, че най-новите им очила за разширена реалност са оборудвани с гласов асистент, който се захранва от собствения ѝ голям езиков модел (LLM), наречен AndesGPT.

В момента гласовият асистент е наличен само в Китай, съобщават от Oppo, а вграденият чатбот е способен да "търси информация и да води разговори, за да помага на потребителите в задачи като планиране на пътувания".

Тази година производителите на електроника се надпреварват да говорят за начина, по който функциите на изкуствения интелект са внедрени в техните продукти на фона на експлозията в популярността и шума около технологията. Oppo е една от многото технологични организации в Китай, която е разработила свой собствен голям езиков модел, наред с други като Alibaba и Baidu.

Междувременно други производители на смартфони извън Китай разчитат на собствени модели на AI в стремежа си да внесат нови изживявания в устройствата и да се откроят в претъпканото поле от подобни телефони.

От години производителите на електроника говорят и за виртуалната и добавената реалност, но тези технологии все още не могат да наберат популярност по начина, по който мнозина очакваха. Затова и технологичните гиганти предприемат различни подходи.

Apple например пусна на пазара тази година Vision Pro за 3500 долара - голям, но много усъвършенстван AR хедсет. Meta, на свой ред, също се опитва да се наложи на този зараждащ се пазар със своите слушалки Quest. Но има много компании, които вярват, че леките очила ще бъдат бъдещето, а не тежките хедсети, тъй като ще позволят на хората да ги носят всеки ден и да са част от цялостната им визия. Китайската Xreal, подкрепена от Alibaba, е една от тези компании, заедно с Oppo, която от няколко години инвестира в добавена реалност.

В съобщение за пресата Oppo заявва, че вярва, че очилата са "подходящ хардуерен носител за AI заради своите характеристики като визуални и гласови взаимодействия, за да се превърнат в крайна сметка в най-добрите спътници на смартфоните в повече сценарии". Очилата тежат едва 50 грама.

Но тъй като те са само прототип към днешна дата, не е ясно дали Oppo планира да ги комерсиализира. Предишният модел Air Glass 2 така и не беше пуснат на пазара.