Рокли с история: Червеният килим на наградите „Оскар“ не е това, което беше
От Лили Гладстон през Емили Блънт до Били Айлиш – с какво се отличиха звездите на тазгодишната церемония
&format=webp)
Червеният килим на наградите „Оскар“ не е това, което беше.
Преди на него се провеждаше чисто и просто състезание по красота.
Нямаше значение колко талантливи, трудолюбиви и издръжливи да постигнат успех срещу невъзможните шансове на Холивуд бяха актрисите.
Идвайки на наградите на Академията, те се подреждаха в стил Мис Свят, за да бъдат оценени колко горещо изглеждат в своята рокля с корсет, докато мъжете се занимаваха с важните неща, като обиране на наградите за най-добър режисьор, пише в коментар за The Guardian Джес Картнър-Морли.
Червеният килим вече е отделна развлекателна индустрия сама по себе си. Ефективна платформа да разкажете на света история за това кой/коя сте.
Това направи Лили Гладстоун, почитайки позицията си на първата номинирана индианка в своята категория с рокля, проектирана от творческия директор на Gucci Сабато Де Сарно съвместно с артиста Джо Биг Маунтин, представител на коренните жители на Северна Америка. Тоалетът ѝ беше с традиционна бродерия „quillwork“ на деколтето.

Това може да бъде и изключително добре платена странична дейност: смята се, че Ема Стоун получава около 2 милиона долара годишно от Louis Vuitton, който я облича за всичките ѝ големи изяви, отбелязва Картнър-Морли.
Тазгодишните награди не бяха най-добрата сцена за това конкретно партньорство: роклята на Стоун стана новина, защото ципът ѝ се счупи, докато тя отиваше към сцената, за да вземе статуетката си, но пък Стоун преодоля неловкия момент с присъщата си естественост.

Роклите станаха по-интересни, а модните марки харчат повече от всякога, за да обличат знаменитости.
Емили Блънт например има договор с Tiffany и ще бъде щедро възнаградена за това, че носи на церемонията огърлицата на бранда със 700 диаманта. Нейната рокля Schiaparelli с презрамки, издигащи се над раменете ѝ, вероятно беше избрана отчасти защото този акцент привлича вниманието към огърлицата и обеците от шест карата.

Още преди наградите да бъдат раздадени, шумът от червения килим подсказа, че това ще е вечерта на „Опенхаймер“. Много от звездите във филма бяха облечени в синергия, сякаш за много изискан бал на научен колеж, коментира още Картнър-Морли.
Смокингът Versace на Килиан Мърфи беше подчертан от златна брошка от хонконгската марка Sauvereign, която обясни в изявление, че осемте концентрични трапеца на дизайна имитират „формата на интериорните компоненти в изобретението на Опенхаймер, променящо историята“.

Презрамките на роклята на Флорънс Пю, подобно на противопоставящия се на гравитацията тоалет на Блънт, се носеха на няколко сантиметра над раменете ѝ. Намигване към дързостта на Опенхаймер с физиката, може би. Или препратка към наградите „Оскар“, където филмът с най-успешна формула е този, който се прицели само на няколко сантиметра над масовия вкус.

Силата на модата на червения килим е и в това, че брандове като Chanel излизат извън зоната си на комфорт на сдържана елегантност, за да облекат знаменитости като Били Айлиш в интерпретация на традиционния си костюм от туид.

Chanel са осъзнали факта, че Айлиш, която носеше бели чорапи до коляното и маратонки Mary Janes, ще им спечели повече реакции в социалните мрежи, отколкото всяка изгряваща звезда в романтична рокля.