Някои анализатори може да не са съгласни с това твърдение, но Instagram все още не е загубил войната на социалните платформи.

Според данни на компанията за пазарни проучвания Sensor Tower, миналата година приложението на Meta е изпреварило значително TikTok по брой тегления в световен мащаб.

Те са се увеличили с 20% през 2023 г. в сравнение с предходната година. За същия период TikTok отбелязва едва 4% ръст.

Защо?

Най-простото обяснение е, че продуктът на Instagram за кратки видеоклипове reels е почти толкова добър, колкото и TikTok.

Instagram разполага и с по-стабилни инструменти за снимки, които потребителите искат. И за разлика от TikTok, внимава да не натрапва на потребителите непопулярни функции като видеоклипове с възможност за пазаруване, пише BusinessInsider.

"Instagram вече има reels и е предназначен за по-широка аудитория, тъй като разполага с други функции", обяснява Абе Юсеф, старши анализатор в Sensor Tower. "Някой, който може да е фен на основния канал за споделяне на снимки, а след това на историите и чатовете, които са наследени функции на социалните медии", допълва той.

TikTok, например, все още не позволява групови чатове и се забави от гледна точка на ангажираността, казва Юсеф.

Ограничените функции за снимки вредят на цялостната ангажираност. Компанията собственик ByteDance може да е в процес на разработване на специално приложение, според анализ на кода, разкрит от технологичния блог The SpAndroid.

И двете платформи не са отговорили на запитването за коментар по темата.

Ето три основни извода от анализа на Sensor Tower:

1. TikTok продължава да набира потребители, но с по-бавни темпове.

Глобалните месечни активни потребители, наричани за краткост MAUs, са се увеличили с 2% на годишна база през четвъртото тримесечие на 2023 г. - малък спад в сравнение с увеличението от 6% през същото тримесечие на 2022 г. и още по-голям спад в сравнение с увеличението от 47% на MAUs за това тримесечие през 2021 г.

2. Instagram изпреварва TikTok по брой изтегляния, тъй като последният е загубил част от блясъка си на ново приложение. Марк Зукърбърг вероятно се усмихва за това.

Глобалните изтегляния на Instagram през 2023 г. надхвърлят 767 милиона, според оценките на Sensor Tower - 20% увеличение на годишна база. За същия период TikTok има 733 милиона глобални изтегляния.

3. Макар че растежът на TikTok е в плато, потребителите му все още са пристрастени към приложението.

Според изчисленията на Sensor Tower през четвъртото тримесечие на 2023 г. те са прекарвали средно по 95 минути на ден в приложението. Това е средната продължителност на един пълнометражен филм.

В същото време, потребителите прекарват около час в Instagram и около 53 минути всеки ден във Facebook.