Ако сте редовен потребител в Instagram, вероятно поне веднъж сте си задавал въпроса: Кога мога да започна да печеля пари?

Точен отговор няма как да бъде получен, но добрата новина е, че няма строг минимум, пише Businessinsider.

Много инфлуенсъри в Instagram получават заплащане с по-малко от 10 000 последователи.

Петима инфлуенсъри, които Insider интервюира по-рано, споделят, че вече са получавали пари от брандове, за да публикуват съдържание за малката си аудитория.

Тес Баркли, наноинфлуенсър от Торонто, започва да печели пари с няколко хиляди последователи в Instagram. През май 2022 г. тя сподели пред Insider, че взима по 154 долара за публикация в Instagram.

"Винаги съм си мислела, че трябва да имаш милион или сто хиляди последователи, за да печелиш пари в социалните медии", казва Баркли. "Но това наистина не е вярно. Има толкова много начини, по които можете да превърнете това в бизнес, дори и да е на непълно работно време.", допълва тя.

Марките имат проблем с ангажираността в Instagram. И той се влошаваДа създадете съдържание за клиента си ще е по-ефективно, отколкото да го направите за продукта си

В някои случаи, Instagram плаща директно на инфлуенсъри чрез програми за стимулиране като "Бонуси". Функции за монетизиране, като например "Значки" и инструментът за бакшиши за IG Live, обаче изискват създателите да имат поне 10 000 последователи.

Много от тези програми също така са ограничени до определени държави, имат минимална възраст 18 години и изискват акаунтите да са регистрирани като бизнес или акаунти на създатели в приложението.

Макар че в последно време вратите за печалба са широко отворени за създатели в Instagram, често те не получават доходи на пълен работен ден веднага (въпреки че много от тях работят на пълен работен ден като инфлуенсъри).

Добър вариант, който може да се използва за бърза печалба, са комисионните от продажби чрез партньорски маркетинг.

Забраната на Instagram в Русия обля местни инфлуенсъри в сълзиРиалити звездата Олга Бузова, която има 23.3 милиона последователи в Instagram, пусна близо 7-минутно видео в неделя, в което през сълзи говори за предстоящата загуба на нейната аудитория

Общият извод е, че с всички възможности на приложението, инфлуенсърите вече не се нуждаят от стотици хиляди последователи, за да започнат да печелят пари.

В последно време "нано" и "микро" инфлуенсърите (които обикновено имат до 100 000 последователи) се наемат от много марки в различни индустрии.

Тези по-малки инфлуенсъри демонстрират силата на нишовите и ангажирани общности в Instagram, където фалшивите последователи и непропорционалната ангажираност са наводнили платформата. Затова въпреки бутиковата им аудитория, опитът показва, че те могат да печелят от стотици до хиляди долари от тези сделки.

Популярна стратегия, която много инфлуенсъри използват, за да се сдобият с изгодни възможности за работа с марки, е създаването на медийно портфолио, което представлява документ с потенциалната стойност, която инфлуенсърът може да донесе на една компания.

Обикновено той включва кратка биография, анализ на ангажираността в социалните медии, предишни сътрудничества и всякаква друга важна информация.

Повечето инфлуенсъри имат шаблон, който използват и който персонализират според марката, към която се обръщат.

Топ 5 на най-влиятелните инфлуенсъри за 2022 За да станеш известен и за да бъдеш запомнен, е нужно нещо повече от показване на най-новия танц в TikTok

Компанията собственик на Instagram – Meta на Марк Зукърбърг, отвори многомилиардния си портфейл за платените инфлуенсъри, които обяви през 2021 г. с бляскава инвестиция от 1 млрд. долара, припомня изданието. Платформата въведе и пазар за спонсорство между създателите и марките през 2022 г.

Статистиката показва, че в Instagram над 18 милиона публикации са с хаштаг #ad. Над 4 милиона имат хаштаг #sponsored.

Някои от инфлуенсърите печелят над шестцифрени суми за платеното съдържание, което публикуват.

Лео Меси вече е с над 300 млн. последователи в InstagramМеси се нарежда на второто място сред най-добре печелещите спортисти в света с приходи от 116 млн. евро за последните 12 месеца

Сключването на първата сделка с бранд обаче не е лесна задача и често е предизвикателство за инфлуенсърите.

Някои от тях използват платформи за маркетинг на влиятелни личности от трети страни като Fohr или Izea. Други намират стратегически начини да попаднат в полезрението на дадена марка, като например да се обърнат към агенции или към платформата LinkedIn.

Instagram се включва в новия пазар на творци и марки, където партньорствата могат да се сключват чрез DMs (Instagram Direct Messenger).

За разлика от нано инфлуенсъри, големите акули в бизнеса винаги имат мениджъри или агенти на таланти, които предлагат, договарят и осигуряват спонсорства за тях, което значително улеснява бързата монетизация на съдържанието им в Instagram, допълва Businessinsider.