Главният изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун ще се оттегли от поста си в края на 2024 г. като част от мащабни промени в управлението на изпадналия в затруднение авиокосмически гигант.

Председателят на борда на директорите Лари Келнер също подава оставка и ще напусне борда на директорите на годишната среща на Boeing през май, съобщава CNBC. На негово място ще застане Стив Моленкопф, който е директор на Boeing от 2020 г. насам.

Стан Дийл, президент и главен изпълнителен директор на Boeing Commercial Airplanes, напуска компанията незабавно. Той ще бъде заменен от Стефани Поуп, която наскоро стана главен оперативен директор, след като преди това ръководеше отдела за глобални услуги на корпорацията.

Напусканията идват в момент, когато авиокомпаниите и регулаторните органи увеличават призивите си за сериозни промени след множество недостатъци в качеството и производството на самолетите на Boeing. Контролът се засили след инцидента от 5 януари, когато се взриви тапа на вратата на почти нов самолет Boeing 737 Max 9, минути след зловещия полет на Alaska Airlines. Този инцидент доведе до многобройни спирания на полети поради проблеми с безопасността и до загуби от над 31 милиарда долара.

"Както всички знаете, инцидентът с полет 1282 беше повратен момент за нас", пише Калхун до служителите. "Трябва да продължим да реагираме на този инцидент със смирение и пълна прозрачност. Също така трябва да възпитаме пълен ангажимент към безопасността и качеството на всяко ниво в нашата компания."

"Очите на света са насочени към нас и знам, че ще преминем през този момент като по-добра компания, опирайки се на всички поуки, които натрупахме, докато работихме заедно за възстановяването през последните години".

Миналата седмица главните изпълнителни директори на авиокомпании започнаха да насрочват срещи с директорите на Boeing, за да изразят недоволството си от липсата на контрол върху качеството на производството и по-ниското от очакваното представяне на самолетите 737 Max.

В продължение на месеци Калхун обещаваше на инвеститорите, клиентите на авиокомпаниите и широката общественост, че корпорацията ще овладее безбройните си проблеми с качеството.

Калхун беше назначен на най-високия пост в края на 2019 г. и пое ръководството на Boeing в началото на 2020 г., след като компанията отстрани предишния си главен изпълнителен директор Денис Мюленбург. Причината бе справянето му с последствията от две смъртоносни катастрофи на 737 Max, при които при загинаха 346 души.

Мандатът на Калхун започва по средата на 20-месечното спиране на самолети поради производствен дефект, за който е установено, че е причинил двете катастрофи. В същото време периодът съвпада с избухването на пандемията в световен мащаб, което води до почти пълното ограничаване на въздушния транспорт и огромни загуби за авиокомпаниите.