Една имитация никога не може да бъде изпипана до съвършенството на оригинала, но Coca-Cola няма нищо против това.

Новата рекламна кампания, наречена "Всяка Coca-Cola е добре дошла", включва ръчно изработени лога на напитката, създадени от собственици на магазини и художници от цял свят и показва как марките могат да възприемат имитацията като висша форма на ласкателство и дори я превръщат в свой актив.

Екипът, който стои зад кампанията, ръководен рекламна агенция VML, разработен от WPP Open X и подкрепен от EssenceMediacom и Ogilvy PR, е открил стотици примери за имитация на култовия надпис с бели букви, символ на компанията.

"Беше невероятно да видим уникалните и индивидуални интерпретации на логото на Coca-Cola", заяви глобалният вицепрезидент на Coca-Cola по творческата стратегия и съдържанието Ислам Ел Десуки, цитиран от Fast Company.

"Тези визуализации са толкова значими и въздействащи. Знаци за местни бизнеси, улавящи колорита на културите и индивидуалностите на общността. Горди сме, че можем да отпразнуваме и приемем тяхната работа", допълни той.

"Това, което е толкова специално за тази кампания, е, че марката Coca-Cola се интерпретира по нов начин във всяко кътче на света чрез безброй творчески изяви", уточнява Рафаел Питангуй, заместник-главен глобален творчески директор във VML.

"Тези преосмисляния са възможни, защото логото на Coca-Cola е толкова дълбоко вкоренено в културата по целия свят.", допълва той.

Coca-Cola въвежда емблематичното шрифтово лого още през далечната 1887 г. чиято версия запазва през историята на компанията, изпълнена с големи и малки промени.

Откакто логото е част от социалното съзнание – близо 140 години, то нееднократно е пренареждано, преработвано и преосмисляно от масите, именно защото марката обича да експериментира за целите на рекламата. Затова и всяко лого в новата кампания има неповторим чар, а Coca-Cola иска да покаже именно това на милионите си фенове по цял свят.