През март продажбите на нови автомобили в Европейския съюз спадат повече спрямо преди година.

Регистрациите на нови превозни средства в Европейския съюз, са се понижили с 5,2% на годишна база - най-големият месечен спад от ноември 2022 г., когато продажбите намаляха с 6,1%, според Европейската асоциация на автомобилните производители.

Браншовата група, известна като ACEA, заяви днес, цитирана от The Wall Street Journal, че Великденските празници са навредили на продажбите, въпреки че анализаторите очакват спад за цялата година на фона на високите лихвени проценти.

Тази тенденция бе отразена в по-малкия брой регистрации в ЕС на големите производители в блока. Продажбите на германската Volkswagen Group са се понижили с 9% през март в сравнение с предходната година, докато регистрациите на другия масов производител Stellantis са спаднали с 13%, съобщи ACEA. Renault Group е реализирал с 2,1% по-малко продажби.

Германските компании Mercedes-Benz Group и BMW, които залагат на по-доходоносни луксозни модели, отбелязват спад от съответно 1,7% и 6,7%.

Регистрациите са намалели във всяка от най-големите икономики в ЕС, като водеща е Германия с 6,2% понижение, според данни на асоциацията.

Водещите европейски компании в сектора заявиха, че пазарът ще бъде труден през 2024 г. в резултат на слабото глобално търсене на електрически превозни средства, засилващата се китайска конкуренция, постоянния натиск върху разходите и геополитическото напрежение.

Продажбите на електромобили са намалели с 11%, което отразява глобалната тенденция. Превозните средства без вредни емисии отстъпиха част от пазарния си дял на други видове автомобили, като са представлявали 13% от общия брой регистрации в блока в сравнение с 14% през предходния март.

Ръстът на продажбите на електромобилите се забавя, докато инвестициите в капацитет и технологично развитие надхвърлят търсенето, тъй като много потенциални купувачи са възпрепятствани от разходите и продължаващите съмнения относно инфраструктурата.

Продажбите на хибриди, които се разглеждат като компромисен вариант между изцяло горивните и електрическите, са се увеличили в Европейския съюз през последните месеци, като през март достигат пазарен дял от 29%, в сравнение с 24,4% преди година.

Продажбите на Toyota в ЕС са нараснали с 18,4% през същия месец, докато Tesla отчита спад от 30,4% спрямо 2023г.