Klarna твърди, че 90% от служителите ѝ използват генеративен AI ежедневно
Най-големите ползи на AI в компанията са тези в нетехническите групи, като комуникациите (92,6%), маркетинга (87,9%) и правния отдел (86,4%)
Шведската компания Klarna съобщи, че близо 9 от 10 служители в нейната работна сила от 5000 души вече използват инструменти за генериране на изкуствен интелект в ежедневната си работа.
Фитнехът, който позволява на потребители да разделят покупките си на безлихвени месечни вноски заяви, цитиран от CNBC, че над 87% от служителите ѝ използват генеративни инструменти за изкуствен интелект, включително ChatGPT на OpenAI и собствения ѝ вътрешен асистент за изкуствен интелект.
Най-големите ползи на AI в компанията са тези в нетехническите групи, като комуникациите (92,6%), маркетинга (87,9%) и правния отдел (86,4%), каза Klarna.
При тези проценти компанията наблюдава много по-високо приемане на генеративния AI, отколкото в по-широкия корпоративен свят.
Според проучване на консултантската компания Deloitte 61% от хората, работещи с компютър, използват програми за генеративен AI в ежедневната си работа - понякога без прекият им ръководител да знае за това.
На този фон Klarna има свой вътрешен асистент с изкуствен интелект, наречен Kiki. Според изявлението на компанията 85% от всички нейни служители вече използват инструмента ѝ, а чатботът отговаря средно на 2000 запитвания дневно.
Основни приложения на генеративния AI
Klarna заяви, че ключова употреба на изкуствения интелект от нейните комуникационни екипи е при оценката на това дали статиите в пресата, написани за компанията, са положителни или отрицателни.
Адвокатите на фитнеха използват ChatGPT Enterprise, бизнес версията на инструмента, за създаване на проекти на общи видове договори, което намалява часовете, необходими за изготвяне на документация от адвокати.
"Все още трябва да го адаптирате, за да работи за вашия конкретен случай, но вместо за час можете да изготвите договор за десет минути", казва Селма Богрен, старши управляващ юрисконсулт в Klarna, в изявление за пресата.
AI като предимство
Klarna изтъква AI като основен двигател за своите резултати, тъй като компанията се стреми да отклони вниманието от проблемните ѝ дни през 2020 и 2021 г.
По това време средата за технологични компании като Klarna се характеризираше с огромно увеличение на разходите за наемане на служители и растеж на всяка цена, благодарение на наличието на евтин капитал.
В резултат на това през 2022 г. Klarna съкрати около 10% от глобалната си работна сила в опит да намали разходите и да подготви бизнеса си за икономическите сътресения, причинени от нахлуването на Русия в Украйна.
Оценката на компанията се сви с 85% до 6,7 млрд. долара през 2022 г. спрямо 2021 г.
Klarna заяви, че решението ѝ за масово съкращаване на работни места се е отплатило, а внедряването на изкуствен интелект е позволило на основния ѝ бизнес да стане по-печеливш.
През февруари Klarna съобщи, че нейният чатбот върши работата на 700 служители за обслужване на клиенти на пълен работен ден, което носи на компанията 40 млн. долара в спестявания от заплати.
Новината накара акциите на френския аутсорсинг гигант Teleperformance да се сринат с близо 20%, тъй като инвеститорите се опасяваха, че AI ще наруши печелившия бизнес на кол центровете на компанията, пише CNBC.