Дейвид Бекъм e новият посланик на AliExpress, докато компанията е изправена пред проверки от ЕС
AliExpress се стреми да увеличи продажбите си в условията на нарастваща конкуренция от Temu и Shein
Китайският гигант Alibaba - собственик на онлайн магазина AliExpress, се стреми да увеличи продажбите си в условията на нарастваща конкуренция от страна на Temu и Shein.
На този фон бившият капитан на английския футболен отбор Дейвид Бекъм става новото рекламно лице AliExpress, след като сайтът сключи най-голямата си глобална сделка за посланик на марката досега.
Alibaba обяви партньорството в понеделник като част от рекламната си кампания, свързана с турнира UEFA Euro 2024. Европейското първенство по футбол, на което компанията е спонсор, ще започне през юни.
Бекъм ще бъде лице на кампанията "Score More with AliExpress", която предлага специални оферти в чест на спортното събитие, въпреки че заплатата на футболиста не е разкрита.
Партньорството идва, след като през март Европейската комисия започна официално разследване на AliExpress, отбелязва Еuronews. Проучването ще провери дали платформата прави достатъчно, за да се справи с рискови продукти, като например фалшиви лекарства.
Съгласно Закона за цифровите услуги (DSA) Комисията ще реши също така дали AliExpress е защитила непълнолетните от достъп до порнографски материали на сайта.
"AliExpress се ангажира да създаде безопасен и отговарящ на изискванията пазар за всички потребители", заяви тогава говорител на компанията.
Партньорството с Бекъм идва и на фона на силната бизнес конкуренция между онлайн пазарите.
Базираните в Китай конкуренти на AliExpress - Shein и Temu - привличат все повече глобални клиенти благодарение на агресивни маркетингови кампании. Temu излъчи реклами по време на последните два Super Bowl, докато Shein напада пазара с реклами с влиятелни личности, за да привлече потребителите от поколението Z.
Макар и малко по-бавно навлизаща на международния пазар, Alibaba отчете силни приходи през последните месеци.
През последното тримесечие от януари до март приходите на международното подразделение на компанията (AIDC) нарастват с 45% на годишна база.
"Добрите резултати се дължаха на ръста на трансграничния бизнес на AIDC, по-специално на растежа, за който допринесе бизнесът Choice на AliExpress", пише в отчета на компанията.
Въпреки нарастващата си популярност, Shein, Alibaba и Temu многократно са обвинявани в продажба на стоки, свързани с експлоататорски трудови практики.
През 2019 г. съоснователят на Alibaba Джак Ма изпрати съобщение до служителите, в което се пише: "Аз лично смятам, че възможността да работиш 996 часа е огромна благословия".
Ма имаше предвид график от 9 до 21 ч., шест дни в седмицата.
"Много компании и много хора нямат възможност да работят на 996", добави той. "Ако не работиш толкова, когато си млад, кога ще можеш да го направиш?"