В неделя, само ден, след като се присъедини към TikTok, кандидатът за президент на САЩ от Републиканската партия Доналд Тръмп привлече 3 милиона последователи в платформата за кратки видеоклипове.

Решението да се присъедини към социалната мрежа може да помогне на бившия президент да достигне до по-младите избиратели в третата си кандидатура за Белия дом. Той е в близка надпревара с действащия президент от Демократическата партия Джо Байдън преди вота на 5 ноември.

Предизборната кампания на Байдън вече е в TikTok, с над 340 000 последователи, въпреки че той подписа законопроект, целящ да забрани приложението, което се използва от 170 милиона американци, ако китайският му собственик ByteDance не го продаде.

В събота вечер Тръмп публикува видеоклип за стартиране на своя акаунт, който има адрес @realdonaldtrump. Видеото, което има повече от 56 млн. гледания, показва как Тръмп поздравява феновете на мач от Ultimate Fighting Championship в Нюарк, Ню Джърси.

Републиканецът направи изявление, в което се казва, че „ще използва всички налични инструменти, за да говори директно с американския народ“.

ByteDance оспорва в съда закона, който го задължава да продаде TikTok до януари следващата година или платформата да бъде забранена. Белият дом твърди, че иска да сложи край на собствеността на китайците от съображения за национална сигурност, въпреки че TikTok твърди, че не споделя данни за американските потребители с китайското правителство и че е предприела значителни мерки за защита на личната информация.

Тръмп също се опита да забрани TikTok през 2020 г., когато беше президент, но опитът му беше блокиран от съда. През март той заяви, че платформата е заплаха за националната сигурност, но също така, че забраната ѝ ще навреди на някои млади хора и само ще засили позициите на Meta Platforms и Facebook, която той също силно критикува.

Тръмп вече има активно присъствие в социалните медии с над 87 млн. последователи в X и над 7 млн. в собствената си платформа Truth Social, където публикува почти ежедневно.

Миналата седмица американският апелативен съд определи ускорен график за разглеждане на правните предизвикателства срещу новия закон, насочен към TikTok. Апелативният съд на САЩ за окръг Колумбия разпореди делото да бъде насрочено за устни аргументи през септември, след като по-рано този месец TikTok, ByteDance и група създатели на съдържание в социалната мрежа се присъединиха към Министерството на правосъдието и поискаха от съда бърз график.