Глобалният бизнес в областта на красотата, включващ грижа за кожата, парфюмерия, грим и грижа за косата, е във възход.

През 2022 г. той е генерирал около 400 млрд. евро приходи, по данни на консултантската компания McKinsey & Company. Очаква се до 2027 г. да нарасне до 540 млрд. евро, като всяка година ще се увеличава с 6%.

"В днешно време жените и мъжете обичат красотата и тя е нещо, без което не може. Особено на азиатския пазар и в Япония, всеки се стреми да се грижи за себе си", обяснява пред Euronews Джордж Сугитомо, главен изпълнителен директор на японската марка за красота Shiseido Creative.

Той подчертава, че растежът на сектора се дължи отчасти на висококачествената грижа за кожата и на интереса на по-младите потребители.

Възходът на модели с изкуствен интелект

По-рано тази година Световните награди за създатели на изкуствен интелект представиха първия в света конкурс за красота с изкуствен интелект - "Мис AI".

Събирайки създатели от цял свят, за да покажат своята дигитална работа, идеята беше да демонстрира "промяната в начина, по който възприемаме красотата и творчеството в сферата на изкуствения интелект.

Но за Shiseido моделите с изкуствен интелект не са нещо, което компанията планира да внедри в маркетинга и популяризирането на своите продукти, като вместо това предпочита да остане ориентирана към човека.

"Изкуственият интелект е отвъд най-същественото, той се превръща в инструмент и мисля, че трябва да бъдем много умели в начина, по който го използваме, но за творческия отдел той е задължителен", казва Сугитомо.

Но подчертава, че "дори и да има модели с AI, за Shiseido става въпрос за грижа за кожата, тялото и ума, така че тази част винаги ще бъде човешка".

Отказ от пластмаса и повече устойчиви практики

Козметичният бизнес е подложен на натиск за постигане на устойчивост, тъй като потребителите все по-често търсят от марките доказателства за отговорно и етично производство на продуктите.

В момента Shiseido се фокусира върху намаляването на пластмасите и съобщаването на пълна информация за това какво влиза в състава на нейните продуктови линии.

"Миналата година чрез 31 марки и 740 продукта успяхме да увеличим броя на заменяемите контейнери и се стремим догодина да постигнем 100% заменяеми пластмасови контейнери", обяснява Сугитомо.

"Потребителите ни очакват устойчивост, етичност и самият продукт, субстанцията, трябва да е много ясна. Имаме огромна научна лаборатория в Йокохама, така че всички те изследват устойчивостта на нашите продукти.", допълва изпълнителният директор.