Световните рекламодатели наемат повече жени спортисти за маркетингови кампании преди Летните олимпийски игри в Париж - ход, целящ да се възползват от последните рекордни рейтинги на женските спортове в САЩ и Европа, за да достигнат до нова аудитория.

Макар че Олимпийските игри отдавна се смятат за връх на женския спорт, повишеното внимание преди тяхното издание в Париж мотивира все повече брандове да включват спортистки в реклами, да оформят послания, насочени към жените, и да увеличат разходите за реклама на женски спортове, твърдят маркетингови експерти.

„Това, което виждаме напоследък, е невероятна съвкупност от жени, които демонстрират умения и чупят рекорди по начини, които предизвикват огромно внимание“, казва Джени Стормс, главен маркетинг директор за развлечения и спорт в NBCUniversal, която излъчва Олимпийските игри в САЩ, цитирана от Reuters.

Адам Шварц, директор „Спортни медии“ в компанията за закупуване на реклами Horizon Media, пък казва, че според него в момента има два пъти повече кампании на марки, в които участват жени спортисти, в сравнение с предишни години.

„Рекламодателите активно се питат: „Какво можем да направим, за да се включим в събитията за жени?“, посочва той.

Търсенето на женски спортове от страна на рекламодателите е нараснало до такава степен, че GroupM, една от най-големите агенции за закупуване на реклами в света, сега работи с NBCUniversal за създаване на нови рекламни пакети, които ще позволят на някои от клиентите ѝ да се появяват специално по време на женските олимпийски събития в Париж.

Фенската лудост по американската баскетболистка Кейтлин Кларк, чийто успех за първи път доведе до по-висок рейтинг на женското колежанско първенство по баскетбол от този на мъжкото, е една от причините за повишеното внимание към женските спортове, казват рекламните експерти. Въпреки че Кларк не попадна в олимпийския отбор по баскетбол на САЩ, тя и други спортистки доминират в рекламите, свързани с този спорт, преди Игрите в Париж.

Според данни на компанията за измерване на телевизионни реклами iSpot Симон Байлс, най-награждаваната гимнастичка за всички времена, в момента участва в няколко кампании на различни брандове, включително за лекарството за диабет Mounjaro и марката за спортно облекло Athleta.

В рекламата на Athleta със слоган „The Power of She“ Байлс тренира сама във фитнес зала, залепвайки перфектно приземяване след салто, докато гласът й зад кадър казва: „Ние сме тук, за да се чуеш над тълпата и да се приземиш в силата си“.

Олимпийската състезателка по плуване Кейти Ледецки, която има седем златни медала, също участва в кампанията на Athleta в социалните медии, както и в телевизионните реклами на протеиновата напитка Core Power и на марката за спортно облекло TYR.

Двойно увеличение на разходите

През март GroupM заяви, че се ангажира да удвои годишните си разходи за реклама на женския спорт, подкрепена от някои от своите клиенти, включително Google, Mars и Unilever.

„Имах много разговори с клиенти, които в миналото не са се занимавали с женски спорт, но сега мислят и действат в тази насока“, казва Мат Суини, главен инвестиционен директор в GroupM за САЩ.

„Освен в категории като продукти за лична хигиена, рекламодателите в туристическата, фармацевтичната и застрахователната индустрия проявяват все по-голям интерес към женския спорт“, казва и Марк Маршал, ръководител на глобалната реклама и партньорства в NBCUniversal.

„Въпреки нарастващото внимание към женските спортове, размерът на спонсорските сделки за спортистки обаче все още е далеч от този на мъжете“, акцентира Роберт Мюлер фон Вултеюс, главен директор по растежа в спортната маркетингова агенция Sportfive. „Индивидуалният обхват на спортист като Леброн Джеймс е толкова изключителен, че все още не може да се сравни с този при жените. Но след няколко години и това ще стане.“

Перфектната буря

„Запазването на зрителската аудитория и подкрепата за женските спортове след Олимпийските игри ще бъдат от ключово значение за запазване на инерцията“, казва Кери Уолш Дженингс, трикратна олимпийска златна медалистка по плажен волейбол. „Ако брандовете казват, че подкрепят жените спортисти, но не предприемат действия, няма да се получи. Надявам се, че те ще продължат да се появяват и да ни дават тази платформа.“

Дженингс участва в кампания в социалните медии за Bingo Blitz, онлайн игра на разработчика Playtika, която започва тази седмица, заедно с двукратната олимпийска шампионка по гимнастика Али Райсман и звездата на американския футбол Алекс Морган.

„Преди години хората казваха, че никой не гледа женски спорт. Сега това не е така“, категорична е Нанси Атуфунва, старши вицепрезидент в спортната маркетингова агенция Octagon, като се позовава на популярността на колежанските спортове и WNBA. „Този момент е перфектната буря“.