Pernod Ricard продава повечето от своите винени марки, тъй като потреблението на вино в световен мащаб намалява.

Френската група, която е собственик на Absolut, Jameson, Olmeca и Beefeater, обяви продажбата на седем винарски изби в Австралия, Нова Зеландия и Испания в сряда, заявявайки, че това ще позволи на компанията да насочи повече ресурси към марките си за висококачествени спиртни напитки и шампанско, които "стимулират растежа на бизнеса й".

С продажбата на Australian Wine Holdco Limited, консорциум от международни инвеститори, Pernod Ricard ще се освободи от 10 винени марки: Jacob's Creek, Orlando, St Hugo, Stoneleigh, Brancott Estate, Church Road, Campo Viejo, Ysios, Tarsus и Azpilicueta.

Сделката идва, след като потреблението на вино в световен мащаб достигна 27-годишен минимум през миналата година, според оценка на Международната организация по лозата и виното (OIV).

Pernod Ricard отчете 7% загуби в продажбите през първото тримесечие на тази година на винените марки, с които планира да се сбогува, главно в резултат на спада в популярността на Jacob's Creek в Индия и Campo Viejo в САЩ.

От 2018 г. насам пиенето на вино бележи устойчив спад, дължащ се на намаляване на консумацията в Китай и на високата инфлация. Потребителите също така избират бира и спиртни напитки вместо тях или предпочитат да се откажат от алкохола напълно поради здравословни съображения.

"Продажбата е логична, тъй като сегментът не се представя добре от известно време насам, а глобалният пазар на вино все още е предизвикателство", казва пред CNN Сара Барет, изпълнителен редактор на Wine & Spirits Daily, базирано в САЩ търговско издание.

Барет посочва, че сделкат следва "по-широка тенденция" на преориентиране на големите производители на спиртни напитки към премиум алкохола, като дава за пример продажбата на винения бизнес на Diageo през 2015 г. на Treasury Wine Estates.

Pernod Ricard също така се насочва към американското уиски. Миналата седмица групата обяви плановете си за ново дружество, базирано в САЩ, North American Distillers, което да подкрепя портфолиото ѝ от американски уискита, включвайки Jefferson's и Rabbit Hole.

"Американското уиски е динамична категория спиртни напитки, а нашето портфолио показва огромен потенциал за бъдещ растеж", каза тогава в изявление Ричард Блек, който ще ръководи новия специализиран бизнес.

Намаляващото потребление на вино в световен мащаб се сблъсква със силен натиск върху производството му, което принуди много лозя в Европа да закрият. Миналата година производството на вино достигна най-ниското си ниво от 1961 г. насам, според OIV, тъй като лозята бяха засегнати от екстремни климатични условия и други природни пречки.

Намаляването на апетита за вино в световен мащаб засегна тежко и Австралия, където милиони лозя са унищожени в отговор на свръхпроизводството, което срина цените на гроздето, застрашавайки поминъка на лозарите и винопроизводителите, пише Yahoo Finance.