Google изтегли от американския телевизионен ефир рекламата на своя чатбот Gemini, излъчвана в рамките на олимпийските игри. Причината е негативната реакция към съдържанието, показващо малко момиче, което пише писмо до любимата си спортистка с помощта на изкуствен интелект.

Рекламата, озаглавена „Скъпа Сидни“, показва как бащата на момичето подканва чатбота с изкуствен интелект да помогне да напише писмо до любимата ѝ спортистка - американската състезателка по бягане с препятствия и спринтьорка Сидни Маклафлин-Леврон. Google стартира Gemini, известен преди като Bard, миналата година след нарастването на популярността на ChatGPT на OpenAI.

„Джемини, помогни на дъщеря ми да напише писмо, в което да сподели на Сидни колко е вдъхновяваща“, казва бащата, обръщайки се към Джемини. След това рекламата показва накратко черновата, произведена от Gemini, и завършва с кадри на малкото момиченце, тичащо по пистата, с текст върху екрана, който гласи: „Малко помощ от Gemini“.

Рекламата все още може да се види в YouTube, но е свалена от ефира, където беше излъчвана многократно през първата седмица на Игрите.

Говорител на Google казва в изявление за CNBC, че макар рекламата да е тествана доста преди излъчването, предвид обратната връзка, компанията е решила постепенно я да премахне от ефира на Олимпийските игри.

Google посочва, че продължава да смята, че приложението Gemini помага да се осигури „отправна точка“ за писане на идеи.

„Ние вярваме, че AI може да бъде чудесен инструмент за подобряване на човешката креативност, но никога не може да я замени“, се казва в изявлението. „Нашата цел беше да създадем автентична история в чест на отбора на САЩ.“

Преди това Google защитаваше рекламата, въпреки че негативните реакции набираха сила. Много хора обвиняваха компанията, че насърчава използването на автоматизация вместо автентичност, особено при децата.

„Категорично отхвърлям бъдещето, което Google рекламира“, пише Шели Палмър, професор по напреднали медии в училището за обществени комуникации S.I. Newhouse на университета в Сиракюз, в широко разпространявана блог публикация. Технологията представя „монокултурно бъдеще, в което виждаме все по-малко примери за оригинални човешки мисли“, пише тя.

Google не е единствената компания, изправена пред критики за реклами, които насърчават замяната на творческия устрем с AI.

В скорошна реклама на своя нов iPad Pro Apple показа хидравлична машина за пресоване на музикални инструменти и кутии с боя. В крайна сметка компанията се извини и изтегли рекламата от телевизията.