5 начина да станете успешен ИТ директор
Експертите смятат, че никога не е имало по-добър момент за дигиталните лидери. Ето как можете да стигнете до върха
Предприятията продължават да инвестират значителни средства в цифровата си трансформация, а ИТ директорите (CIO) са едни от големите бенефициенти. Компаниите се нуждаят от специализираните съвети на компетентен дигитален лидер, за да се гарантира, че получават максимална полза от инвестициите си.
Проучване, проведено от консултантската компания Deloitte, показва, че ролята на CIO се издига до по-висок статус. Тъй като почти две трети (63%) от технологичните лидери заявяват, че сега докладват директно на главния изпълнителен директор, консултантската компания определя този период като „златна“ ера за CIO.
ZD NET дава пет конкретни съвета как един ИТ директор може да бъде успешен.
1. Покажете се като бизнес лидер
Анджали Шайх, управляващ директор и директор на CIO Program Experience в Deloitte Consulting LLP, е категоричен, че никога не е имало по-вълнуващо време човек да бъде CIO.
„Въпреки че ролята на технологиите в бизнеса се е увеличила през последните няколко години, влиянието и стойността, които CIO могат да донесат, днес са по-очевидни от всякога“, казва тя. „Технологиите са в центъра на организацията и да бъдеш в крак с този темп на промяна е просто още едно изискване към тази роля.“
Шайх казва, че все по-честото признаване на ролята на технологиите предоставя възможност, която много ИТ директори са чакали. Въпреки това тя предупреждава, че осигуряването на стойност е „трудна работа“ и съветва бъдещите дигитални лидери да усъвършенстват уменията си в няколко ключови области.
„Въпреки че има по-голям натиск върху ИТ директорите да излязат извън комфорта на чисто техническата роля, това е още едно доказателство за стойността на технологиите и от тях се иска да разширят тази основа и да се проявят като бизнес лидер“, казва тя. „Те ще трябва да се съсредоточат върху подобряване на комуникационните си умения, изграждане на силни отношения на сътрудничество в цялата организация и задълбочено разбиране на индустрията и нуждите и целите на организацията, за да придадат стойност на всички бизнес области.“
2. Изграждане на силни взаимоотношения с хората
Омер Гросман, глобален главен информационен директор в специализираната в областта на технологиите компания CyberArk, казва, че интелигентните цифрови лидери могат да променят бизнеса, но трябва да се концентрират върху правилните области. По думите му твърде много технологични мениджъри все още се фокусират върху ИТ, а не върху това, което той нарича основна информационна част от ролята.
„Ако използвате напълно позицията си на ИТ директор, за да обхванете отговорността за информацията, тогава сте на прав път. В противен случай няма да оцелеете“, категоричен е той. „Макар че използването на технологиите все още е голяма част от ролята на ИТ директор, дългосрочният ви успех като дигитален лидер ще зависи от уменията ви за работа с хора. Трябва да изграждате взаимоотношения. Да искате да бъдете доверен съветник и партньор“.
Според него CIO трябва да управлява взаимоотношенията си и да ги изгражда.
„Можете да купите страхотно решение, но няма да можете да го приложите успешно, ако потребителите ви го отхвърлят. Успехът е свързан с хората“, акцентира още Гросман.
3. Повишете знанията си в областта на разнообразието и устойчивостта
Бев Уайт, главен изпълнителен директор на глобалната компания за подбор на персонал Nash Squared, смята, че ролята на дигиталния лидер е в почти постоянно състояние на промяна - и това е добре.
„Ролята на ИТ директор се е променила вероятно повече от всяка друга висша позиция през последните 10-15 години“, казва тя, като добавя, че скоростта на технологичната еволюция продължава да се увеличава от момента, в който облачните изчисления бяха приети за първи път.
„ИТ директорите трябваше да се справят с пейзаж на бързи и постоянни промени - и тази скорост на промяна се ускори напоследък с появата на изкуствения интелект“, продължава Уайт.
Според нея успешните ИТ директори ще трябва да се справят с предизвикателствата на съвременното цифрово лидерство. Проучванията на нейната компания показват, че ИТ директорите трябва да увеличат фокуса си върху две ключови области: разнообразие и устойчивост.
„И в двете области повечето от ИТ директорите в нашето проучване Pulse - съответно 72% и 68% - съобщават, че напредъкът е останал същият като преди шест месеца“, казва тя. „А да стоиш на едно място в две ключови стратегически области означава, че се връщаш назад. Тук има възможност ИТ директорите да увеличат темпото и да поставят стандарти, които да вдъхновят останалите в бизнеса.“
4. Работете ръка за ръка с колегите си
Саша Джори, CIO в застрахователя Hastings Direct, смята, че определението за успешен дигитален лидер се е променило и начинаещите ИТ специалисти трябва да се концентрират върху сътрудничеството.
„В миналото имахме висшестоящи хора, които знаеха технологичната стратегия, размахваха ръце и имаха армии от хора, които да прилагат нещата и да превръщат идеите им в реалност“, казва тя. „Сега трябва да сте ИТ директор, който разбира бизнеса, клиентите си и технологиите, и трябва да се обградите с хора, които са мотивирани, гъвкави и способни да изпълняват задачите си.“
Според Джори тази промяна в типа на човека, който се превръща в надежден дигитален лидер, означава, че има нови възможности за ИТ специалистите да се ангажират с колегите си от бизнеса при равни условия.
„Ако сте на остров, няма да успеете. Пътят за успешния ИТ директор е да си сътрудничи и да е ангажиран с всички, за да може да постигне правилните резултати“, казва тя. „Не вярвам, че можете да водите технологична трансформация, без да работите ръка за ръка с бизнеса си.“
5. Бъдете в крак с нововъзникващите технологии
Джей Пи Авеланж, главен информационен директор на технологичната компания Expereo, заявява, че разширяването на компаса на позицията на главен информационен директор означава, че ИТ специалистите, ориентирани към кариерно развитие, трябва да са готови да навлязат в нови области.
„Ролите и отговорностите на CIO се промениха, задвижвани от темпото на иновациите и нарастващата роля на бизнес звената, които влияят или пряко управляват разходите за технологии“, казва той. „В този нов контекст на ИТ директорите трябва да се гледа като на бизнес партньори и те нямат друг избор, освен да разширят обхвата си и да се адаптират към новите изисквания, за да останат актуални.“
По думите на Авеланж от ИТ директорите все още се очаква да се грижат за основните неща, които включват водене на цифровата трансформация и ефективно управление на ИТ бюджетите. Те обаче трябва също така да осигуряват стойност и да оправдават инвестициите в нови технологии и проекти.
„Фокусът на ИТ директорите се разшири до това да бъдат в крак с нововъзникващите технологии, като изкуствен интелект, машинно обучение, и да интегрират тези технологии в съществуващите системи и процеси“, каза той. „Много от тях също така са начело на мерките за киберсигурност, справят се с експоненциалното нарастване на данните и ги използват за бизнес прозрения и вземане на решения.“