Volkswagen обмисля затварянето на фабрики за производство на автомобили и компоненти в Германия, за да намали разходите, тъй като производителят на автомобили е изправен пред все по-ожесточена конкуренция.

Групата заяви, че всички нейни марки се нуждаят от цялостно преструктуриране, за да запазят производствените разходи, разходите за труд, продуктите и материалите под контрол на фона на жестоката конкуренция от европейски конкуренти, както и от китайски производители на автомобили.

Германия е ключово бойно поле за утвърдени европейски автомобилни производители като Mercedes-Benz Group, BMW и други, с които Volkswagen трябва да се конкурира. В същото време Volkswagen е изправен пред допълнителен натиск от страна на китайските производители на автомобили, които печелят пазарен дял поради техните агресивни ценови стратегии и натиска за електрически превозни средства.

„Европейската автомобилна индустрия е в много трудна и сериозна ситуация“, казва главният изпълнителен директор Оливър Блуме в изявление, цитирано от The Wall Street Journal. „Икономическата среда стана още по-трудна и нови конкуренти навлизат на европейския пазар.“

Междувременно Германия изостава още повече по отношение на конкурентоспособността като производствен център и Volkswagen трябва да овладее разходите, добавя Блуме. Групата заявява, че затварянето на заводи вече не може да бъде изключено, тъй като обикновените мерки за намаляване на разходите няма да са достатъчни за справяне с предизвикателствата, пред които е изправен Volkswagen.

Томас Шефер, ръководител на водещата марка на групата, посочва, че компанията иска да започне дискусии с представители на работниците, за да проучи как да преструктурира марката.

Според профсъюза IG Metall изпълнителният съвет на Volkswagen поставя под въпрос германските заводи, както и вътрешните колективни трудови договори и програмата за сигурност на работните места, действаща до края на 2029 г.

През декември Volkswagen постигна споразумение с работниците, за да помогне на своята водеща марка да спести милиарди евро тази година чрез намаляване на размера на работната сила.

По това време компанията заяви, че има за цел да намали разходите за административен персонал на марката Volkswagen с 20% като част от програма за преструктуриране, като се ангажира да не извършва принудителни съкращения до края на 2029 г. и вместо това да избере да запази замразяването на наемането и да продължи план за частично пенсиониране на служители, родени през 1967 г.

„Ние продължаваме да се ангажираме с Германия като бизнес място“, казва Шефер. „Програмата за ефективност на марката Volkswagen е добре замислена и дава резултати. Но попътните ветрове станаха значително по-силни.“