Райън Рейнолдс се опитва да реализира Deadpool поне от десетилетие, когато през юли 2014 г. в интернет изтичат тестови кадри на снимачния процес.

Бурната реакция на аудиторията е достатъчна, за да убеди 20th Century Fox да даде зелена светлина на проекта. Въпреки това, бюджетът от 58 млн. долара оставя само стотинки за промотиране на филма.

На Рейнолдс и ръководителя на дигиталния маркетинг на студиото Джордж Дюи се налага да проявят творчество, разказва историята Fast Company.

Решават да подходят с пълна ирония към маркетинга на филма по начин, който не е правен досега, а публиката го харесва мигновено. Продукцията печели над 782 милиона долара, което я превръща в най-печелившa с рейтинг R в историята.

Процъфтяването в условията на финансови ограничения бързо се превръща в основата на бъдещата маркетингова и рекламна империя на Рейнолдс и Дюи.

Въз основа на тази философия през 2018 г. те основават рекламната криейтив агенция Maximum Effort и започват да разработват кампании за всичките им филмови проекти и партньори на марката. А Райън Рейнолдс е категоричен:

Твърде много пари и твърде много време убиват креативността.

През последното десетилетие Maximum Effort издига публичния имидж и състоянието на редица компании.

След като Рейнолдс инвестира в Aviation Gin през 2018 г., рекламната кампания за марката – включително остроумният отговор на скандалната реклама на Peloton за 2019 г., подготвена за няколко дни, удвоява продажбите и води до придобиването на марката от Diageo за 610 млн. долара през 2020 г.

След като през 2018 г. Рейнолдс купува 25% дял в Mint Mobile и участва в умишлено нескромни реклами, тази година стартъпът в телекомуникациите беше придобит от T-Mobile за 1,35 млрд. долара.

Скоро холивудския актьор събира всички тези уроци, за да купи (заедно със създателя на Винаги слънчево във Филаделфия Роб Макелхенни) футболен отбор от Уелс и да го превърне в хит по телевизията и на терена.

Райън Рейнолдс преосмисля начина, по който рекламата, брандинг стратегията и забавлението могат да бъдат смесени и съчетани, като доставя чувство на удоволствие за публиката.

Той прави и нещо безпрецедентно, като вмъкна рекламата на филма си 6 Underground за 2019 г. в реклама на Aviation Gin в реклама на телевизор Samsung.

Стратегията се основава на факта, че „публиката знае, че се рекламира, така че ако можеш да признаеш този невидим договор, е малко по-автентично“, казва Рейнолдс.

„Казваме на хората, че да, това е реклама. Но това е и реклама в рекламата в рекламата - и това е идиотизъм. Хората ще гледат историята на марката, ако нямат усещането, че насочвате към тях порой от глупости.“

Въздействието на работата на Maximum Effort се усеща в цялата индустрия, като убеждава марки като Samsung и Kraft Heinz да се включат в обвързването с филмите на Рейнолдс, съответно 6 Underground и The Adam Project. А стилът му помага на марките, с които не е работил, да се разкрепостят.

Можете да го видите в любовта на Taco Bell към мексиканската пица на Doja Cat, в това, че McDonald's не се изплаши от меметата на Grimace Shake, предизвикани от феновете, и в това, че Frank's Red Hot привлече Джейсън Келси за вайръл кампанията на Super Bowl в TikTok.

Рейнолдс разширява обхвата си, когато Maximum Effort е придобита през 2021 г. от MNTN, продаваща технология за насочена телевизионна реклама, която помага дори на най-малките марки да се свържат с аудиторията. (През 2022 г. компанията набира 119 млн. долара финансиране от серия D от компании като Fidelity и BlackRock).

Холивудската звезда става главен творчески директор на MNTN и измисля дръзки спотове за марки като Hot Sauce for Your Butthole на Стив-О. Казва, че MNTN и Maximum Effort споделят желанието да пускат реклами бързо, понякога за по-малко от 48 часа.

Според Рейнолдс, не е имало генерален план за всичко това (включително за работата по Deadpool & Wolverine от юли, която включва реклами на Heineken, Heinz и други, и помага за бюджета на филма с 261 млн. долара).

„Когато разработваш кампания, това са месеци труд, обикаляне от агенция на агенция – изглежда скъпо и сложно. Моето усещане винаги е, че това е просто една проклета реклама. На кого му пука? Просто се уверете, че е забавна.“, обобщава маркетинг философията си Рейнолдс.