Близо 17% от пълнолетните американци получават новинарско съдържание от TikTok, докато през 2020 г. те са били едва 3%.

Това показват резултатите в нов доклад на изследователския център Pew Research, цитирани от Fast Company.

За целите на изследването са анкетирани 10 658 възрастни американци между 15 юли и 4 август 2024 г. Всички те са членове на Панела за американски тенденции (ATP) на центъра, изграден чрез случайна извадка от жилищни адреси, които са се съгласили редовно да участват в проучвания.

В тази група има смесица от хора от различни социални слоеве, включително по критерии като раса, пол, етническа принадлежност, образование, партийна принадлежност и др.

На анкетираните пълнолетни лица са зададени въпроси, като например колко често получават новини от телевизия, радио, печатни издания и смартфон, компютър или таблет.

Възможностите за избор са: често, понякога, рядко, никога и без отговор. Фигурират и въпроси относно начина, по който хората получават новините си онлайн, като една от възможностите е социалните медии.

В проучването са зададени още въпроси за това кои приложения използват респондентите, как предпочитат да получават новини и кои приложения за социални медии използват за получаване на новинарски заглавия.

TikTok е популярна платформа за социални медии за тийнейджъри и млади хора: Според Pew Research 63% от хората, които са съобщили, че използват TikTok в каквото и да е качество, са в групата на поколението Z. Около 39% от анкетираните под 30 години признават, че редовно се обръщат към TikTok за новини.

За сравнение, само 19 % от възрастните между 30 и 49 години и 9% от възрастните между 50 и 64 години редовно използват TikTok за новини, а най-ниският процент е сред възрастните над 65 години - едва 3%.

В същото време се наблюдава обща тенденция на нарастване на броя на потребителите на TikTok, които се обръщат към приложението за новини.

През 2020 г. само 22% от потребителите на TikTok редовно са консумирали новини в платформата, според Pew Research. През 2023 г. този дял се е увеличил до 43% от потребителите, а тази година - до 52%.

Според авторите на изследването, потребителите на TikTok вече са по-склонни от потребителите на Facebook да използват приложението за новини, въпреки че все още не надминават платформата на Илон Мъск X в това отношение.