Радост за ушите: Spotify не вярва, че работата от офиса е по-добрият модел
„Не може да прекарвате толкова много време в търсене на възрастни хора за работа и след това се отнасяте с тях като с деца“, казва HR експертът на компанията
Някои от големите технологични компании вече върнаха хората си обратно в офиса. Когато започна Covid-19 пандемията през 2020 г., компании като Amazon и Dell затвориха вратите на офисите си, а служителите им бяха принудени да работят от вкъщи. През септември тази година Amazon върна почти всички хора на пълен работен ден в офиса, а месеци по-рано Dell обяви, че всички, които работят напълно дистанционно, няма да получават повишения.
За разлика от технологичните компании, които предпочитат да се работи на място, стрийминг платформата Spotify решава служителите ѝ да работят изцяло от вкъщи.
Каква е причината за това решение? Катарина Берг, специалист по човешки ресурси на Spotify, казва пред Raconteur, че в близко бъдеще стрийминг платформата не планира да се оттегли от политиката си за дистанционна работа. „Не може да прекарате много време в търсене на възрастни хора за работа и след това се отнасяте с тях като с деца“, казва Берг. Spotify обещава на своите служители изцяло дистанционна работа и няма смисъл това да се променя, допълва HR експертът. Компаниите, които връщат хората си изцяло в офиса, смятат, че това е правилния начин - защото е традиционен, не защото е по-добър, смята Берг.
Тя споделя, че дистанционната работа създава някои предизвикателства, когато става дума за работа в екип. „На всички понякога ни е трудно да работим заедно във виртуална среда“, казва тя пред Raconteur. „Но това означава ли, че ще започнем да принуждаваме хората да идват в офиса веднага щом се роди подобна тенденция? Естествено, че не.”
Spotify отчита положителни тенденции в задържането на хората си, откакто тази политика е в сила. Нивата на напускане са спаднали с 15%. „Ние сме дигитален бизнес от създаването си, така че защо да не дадем на нашия персонал по-голяма свобода?“, казва Берг и добавя:
Работата не е място, на което идваш, а нещо, което правиш.
Spotify не е единствената технологична компания, която продължава да използва метода на дистанционна работа. Airbnb има подобен подход с политика „Живейте и работете от всяка точка на земята“.
„Нашата политика в някои отношения е по-трудна“, казва Дейв Стивънсън, финансов директор на Airbnb, пред Fast Company през 2023 г. Той обаче смята, че дистанционната работа не е толкова трудна, когато човек се съсредоточи върху това, което върши.
Дори и в индустрии като финансите, някои от лидерите смятат, че пет дни в офиса са прекалено много и това може да се редуцира с хибриден начин на работа. Поне за момента компании като Amazon и Dell, които задължават присъствието на пълен работен ден в офиса, остават по-скоро изключение.