Volkswagen: EV, произведен изцяло в Китай, ни струва 50% по-малко
Немският автомобилен производител се стреми да си възстанови дяла си на най-големия пазар в света
&format=webp)
Volkswagen заяви, че може да произвежда електромобил, изцяло изработен в Китай, на половината от цената в сравнение с други държави – докато германският автомобилен гигант се бори да си върне позициите на най-големия пазар в света.
Водещият автомобилопроизводител в Европа съобщи във вторник, че след серия от инвестиции в Китай за първи път може да разработва нови модели извън Германия, включително да тества и внедрява технологии като асистирано шофиране.
VW се подготвя да пусне около 30 електрически модела в Китай през следващите пет години, залагайки на локализирани изследвания и разработки. Компанията заяви, че спрямо производствените разходи за електромобили в Германия през 2023 г., разходите за някои модели, произвеждани в Китай, са намалени с до 50% благодарение на ефективностите във веригата на доставки, по-кратки периоди на разработка и по-ниски разходи за труд.
Германската група е инвестирала милиарди евро в иновационния си център в Хъфей, в източен Китай, където разполага с над 100 високотехнологични лаборатории за тестване на софтуер и хардуер, както и батерии и електрически задвижващи системи.
Томас Улбрих, директор „Технологии“ на Volkswagen в Китай, казва пред Financial Times, че новият център за научноизследователска и развойна дейност дава на инженерните екипи „изцяло ново ниво на интеграция“.
„Вече можем да провеждаме процесите по валидиране на софтуер, хардуер и целия автомобил паралелно, да скъсим цикъла на вземане на решения и много по-бързо да придвижваме иновациите към зрялост“, добавя той.
Volkswagen посочва, че цикълът на разработка на новите електромобили за китайския пазар е съкратен с 30% спрямо традиционния процес, който по принцип отнема около 50 месеца.
Първоначално компанията описваше стратегията си като „в Китай, за Китай“. Но според ръководители на VW групата вече обсъжда увеличаване на износа на автомобили, произведени в Китай, както и прилагане на постигнатите там технологични пробиви в глобалните си операции.
Volkswagen е сред европейските производители, които се опитват да репликират скоростта на разработка на автомобили в Китай, като наемат местни инженери, работят с местни партньори и анализират в детайли модели на BYD и други нови конкуренти.
VW дълги години беше най-големият автомобилен производител в Китай, но загуби пазарен дял, след като вълната от иновативни местни електрически марки спечели потребителите.
Докато групата все още държи около 20 процента дял на пазара на автомобили с ДВГ, тя дори не попада в топ 10 на производителите на чисти електрически и хибридни модели в Китай, според данни на шанхайската консултантска компания Automobility.
Но VW се отличава от останалите западни производители по това, че прави сериозни усилия да оцелее в Китай, тъй като пазарният дял на чуждестранните компании там се срива.
От края на 2022 г. насам Volkswagen е инвестирал почти 4 млрд. евро в Китай, опитвайки се да остане конкурентоспособен по време на ускорения преход на страната към електромобили.
Инвестициите включват изграждането на иновационния център в Хъфей, вложения в Horizon Robotics – базирана в Пекин компания със силни позиции в разработката на чипове и софтуер за системи за подпомагане на водача, както и партньорство с местния електрически производител Xpeng.
През този месец VW обяви, че разработва AI чип за автономни функции в Китай съвместно с Horizon.
Инвестициите на VW в Китай контрастират с мащабните съкращения на работни места в германските му заводи, където производствените разходи са по-високи. По силата на споразумение със синдикатите от миналата година, компанията планира да намали персонала в германските си фабрики с 35 000 души до 2030 г., заради слабия автомобилен пазар в Европа.





&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)