Докато Baidu разширява своята мрежа от роботизирани таксита в световен мащаб, напълно автономните седмични курсове към 31 октомври вече надхвърлят 250 000 поръчки, съобщава говорител на подразделението за безпилотни автомобили на компанията – Apollo Go.

Това е приблизително същият мащаб, какъвто американската Waymo отчита в края на април за своите платени седмични курсове в САЩ. При запитване от страна на CNBC, Waymo (която е част от Alphabet, компанията-майка на Google) не предоставя нови данни. Waymo основно оперира в Сан Франциско, Лос Анджелис и Финикс и си партнира с Uber в Остин и Атланта.

Разрастването на Baidu в областта на автономното шофиране се появява на фона на все по-ожесточената технологична конкуренция между Китай и САЩ – в сфери като изкуствен интелект, електромобили и самоуправляващи се превозни средства.

Не е напълно ясно от кога точно Apollo Go поддържа ниво от 250 000 седмични курса. За тримесечието, приключило на 30 юни, компанията е реализирала средно около 169 000 курса седмично, според изчисления на CNBC на база 2,2 милиона напълно автономни пътувания за този период.

В Китай роботакситата на Baidu работят основно в Ухан, както и в части от Пекин, Шанхай и Шънджън. Компанията се разширява и извън страната – в Хонконг, Дубай, Абу Даби, а наскоро и в Швейцария. Преди компаниите да започнат да събират такси, роботизираните таксита трябва да преминат през публични тестове и одобрение от местните регулатори.

Apollo Go съобщава, че до момента е получила 17 милиона поръчки за роботакси, а колите ѝ са изминали 240 милиона километра (около 149 милиона мили), включително 140 милиона километра напълно самостоятелно.

По отношение на безопасността компанията уточнява, че средно има едно сработване на въздушна възглавница на всеки 10,1 милиона километра, като досега не е регистриран сериозен инцидент с човешки жертви или наранявания.

Baidu ще обяви следващия си финансов отчет на 18 ноември, преди отварянето на пазарите в САЩ. Годишната ѝ технологична конференция ще се проведе в Пекин на 13 ноември.