Нейтън Куили-Денис, който сега е на 29, работи в пъб в Бирмингам от 16-годишен. Едно от задълженията му е да подрежда дневните доставки. За тази задача шефовете му дават няколко часа, но той успява да свърши работата за 15-20 минути, тъй като е по-силен. След това може да си почива в склада на бара.

По време на една от тези паузи през 2018 г. Куили-Денис започва да пише сценарий за пиеса на телефона си, разказва BBC.

Тогава не предполага, че 4 години по-късно творбата му Bullring Techno Makeout Jamz ще получи престижната награда за драматургия – Bruntwood. Сега Куили-Денис има турне в Обединеното кралство с пиесата, привлякла вниманието и на създателя на сериала Peaky Blinders Стивън Найт.

Историята започва, когато Куили-Денис завършва театрално училище и има амбициите да стане актьор. Търси сценарий за спектакъл-монолог, който да представи в състезание. Не намира нищо, което да пасва на характера му, по негови думи, затова, когато си почива в мазето на бара, решава да напише свой собствен сценарий.

Краткият му монолог представя симпатичен млад мъж на име Натаниел, който е вечен оптимист по отношение на любовта, въпреки че нито една от многото му срещи не е успешна.

Нейтън получава добри отзиви от журито и публиката и печели състезанието, след което обаче продължава да работи в бара и да се развлича, играейки на PlayStation.

„Един ден си дадох сметка, че играя FIFA и Pro Evolution Soccer от 15 години и че вече не изпитвам удоволствие от това. Така зарязах игрите“, разказва Нейтън пред BBC.

Същата тази вечер той отваря лаптопа си, преписва сценария от телефона си и решава да го довърши. „В рамките на час и половина имах 10 страници диалог, след което написах и финала. Никога не съм се чувствал толкова жив“, споделя Нейтън.

„Когато гледам назад, мисля, че просто имах нужда от творческо освобождаване - имах толкова много творческа енергия вътре в себе си, която никога бях използвал“, добавя още Нейтън.

Финалния продукт Куили-Денис превръща в цял спектакъл. Героят Натаниел е учил изящни изкуства и мечтата му е да бъде артист с имиджа на Банкси, въпреки че работи в кол център. Нейтън казва, че сюжетът може и да не е биографичен, но темата на постановката му със сигурност е.

„Не съм добър в изкуствата. Никога през живота си не съм работил в кол център. Прекарвал ли съм обаче време на работа, която не ме е удовлетворявала, за да се опитам да се справя сам във финансово отношение? Да. Това разяде ли душата ми? Да. Загубил ли съм много от времето си, влагайки енергията си в неща, които не са били това, което всъщност искам да прав? Сто процента“, казва Куили-Денис, според когото емоционалното преживяване на неговия герой е истинско и автобиографично.

През 2023 г. Куили-Денис представя своята пиеса в Единбург, където критиците казват, че и грандиозните спектакли „не стават много по-големи или по-забавни от това“.

The Guardian описва героя на Нейтън като „освежаващ портрет на млад мъж“, който той сам „изпълнява с толкова лек чар, комичен момент и сладко усещане за мъжки романтизъм, че държи публиката на тръни“.

За телевизионната адаптация все още е рано да се прогнозира в какъв формат ще е. Знае се обаче, че Стивън Найт иска да надгради успеха на Peaky Blinders, като представи повече таланти и истории от Бирмингам, посочва BBC.

Куили-Денис също смята, че градът е бил пренебрегван от творческите индустрии дълго време и му се иска това да се промени.

„Просто имам чувството, че хората се плашат или се преструват, че Бирмингам не съществува“, казва той и добавя: „Вярвам, че градът ни има специфична енергия, ентусиазъм и хумор, които светът трябва да види.“