Забравете академичната среда или стипендиите – повечето от днешните кандидат-студенти избират колежите и университетите си по нов критерий: как изглежда кампусът им в TikTok.

Тенденцията е обяснима, предвид, че социалните мрежи вече са неделима част от живота им, така, както и самото обучение. Затова учениците поглеждат отвъд класната стая и избират места, които отговарят на съдържанието в акаунтите им, пише Teen Vogue.

За мнозина обаче, това е шанс да подобрят репутацията си и да направят изживяването в колежа или университета част от социалната си марка.

Морган Макгуайър е гимназистка, която тепърва ще кандидатства в колеж. Докато стеснява списъка с учебни заведения, тя обмисля не само образователните програми; представя си лайковете, които ще получи в TikTok.

"Красивите кампуси и събитията, които се случват там, като футболни мачове например, са голям плюс", казва Макгуайър пред Teen Vogue. За студенти, които вече са натрупали последователи, колежът не е само образование, а решение, което ще развие кариерата им.

На това мнение не е само Морган. Данни от Pew Research показват, че TikTok се нарежда като второто най-използвано приложение за тийнейджъри на възраст от 13 до 17 години, точно след YouTube. Всъщност един на всеки петима тийнейджъри казва, че е в TikTok "почти постоянно".

Съдържанието на колежанска тематика експлодира в тези платформи, като хаштагове като #college, #dorm и #backtoschool могат да се похвалят с милиони публикации, превръщайки TikTok и YouTube в съвременни ръководства за колежи и университети, пълни със съвети, витруални обиколки и влогове.

Някои инфлуенсъри печелят много от това.

Миа Астън, студентка по кино в Нюйоркския университет, споделя ежедневието си с над 10 000 последователи в TikTok. Тя публикува всичко – от съвети за писане на есета до живописни гледки от кампуса. Същото прави и Елиз Фам, студентка от Харвард със 155 000 последователи, която снима спонсорирано съдържание като "украсете общежитието с мен" и сутрешни процедури с марки като Keurig и Command strips.

Създаването на подобно съдържание не е само за забавление: средният годишен доход на инфлуенсър в TikTok е около 130 000 долара, според ZipRecruiter. Създателите могат да спечелят пари от сделки с брандове, TikTok Creator Fund, партньорски маркетинг и дори продажба на артикули чрез TikTok Shop.

За инфлуенсърите, които посещават реномирани колежи и университети, репутацията е знак, който привлича хиляди любопитни последователи, нетърпеливи да надникнат зад вратите на университета или да получат вътрешни съвети за живота в кампуса. Тъй като колежите стават все по-популярни, студентите превръщат решенията си в платформа за блясък и слава.

Но тази тенденция може би не е толкова негативна. Изборът на колеж чрез кампус, подходящ за социалните медии може да се окаже достатъчно доходоносен, за да платите разходите си за цялото обучение.