В последната седмица преди ключовите избори за нов президент на САЩ са похарчени близо един милиард долара за политическа реклама, сочат данните на компанията за проследяване AdImpact.

Сумата от 994 млн. долара е близо една десета от над 10 млрд. долара, похарчени за политическа реклама от началото на 2023 г. досега, и то само за седем дни.

И макар че Денят на изборите може да сложи временен край на разходната атака, която през последните седмици доминираше във всяка телевизионна рекламна пауза, тя все още не е приключила: От неделя до вторник има резервирано рекламно време за над 300 млн. долара, пише CNBC.

Най-скъпата надпревара през последната седмица, без изненада, е президентската, в която за реклами са похарчени повече от 272 млн. долара, според данни на AdImpact.

Щабът на Доналд Тръмп е изхарчил малко повече от този на Камала Харис – 43,4 млн. към 40,7 млн. долара между 27 октомври и 2 ноември.

По-голямата част от почти 1 милиард долара, похарчени за реклами тази седмица, са в предизборни надпревари в цялата страна, като кандидатите и външните групи харчат яростно в надпревари за Конгреса, Камарата на представителите, ключови теми за гласуване и други.

Над 267 милиона долара са похарчени за реклами в долната част на бюлетината, т.е. във всички останали надпревари извън тези за президент, губернатор и Конгрес.

Двата избора, за които са похарчени най-много средства, се провеждат във Флорида – 19 млн. долара за реклама на референдума за правото на аборт и около 18,5 млн. долара за референдума за легализиране на марихуаната.

В друга надпревара за избор на депутати през последната седмица са изразходвани над 10 млн. долара за реклама: Референдумът в Калифорния за контрол на наемите.

Досега за надпреварите в Сената са изразходвани 227 млн. долара.

Три сенатски надпревари са привлекли по над 30 млн. долара през последната седмица: Охайо, Тексас и Пенсилвания.

Уисконсин и Мичиган са в следващото ниво с над 23 млн. долара разходи през последната седмица.

В надпреварите за Камарата на представителите са изразходвани повече от 208 млн. долара за реклами.

В 19-и окръг на Ню Йорк (където републиканецът Марк Молинаро се опитва да се пребори с демократа Джош Райли) са направени най-много разходи за реклама - почти 9 млн. долара.

Следващият по големина рекламен разход е 45-и калифорнийски окръг, в който се състезават републиканецът Мишел Стийл и демократът Дерек Тран - около 7,5 млн. долара, следван плътно от 27-и калифорнийски окръг, където републиканецът Майк Гарсия се изправя срещу демократа Джордж Уайтсайдс.

През последната седмица разходите за реклама за губернаторските състезания са едва 18 млн. долара, което се дължи на относителната липса на конкурентни състезания през този цикъл.

Най-много разходи за реклама – 6,7 млн. долара са направени в отворената губернаторска надпревара в Ню Хемпшир, в която участват бившият сенатор от Републиканската партия Кели Айот и бившият кмет на Манчестър от Демократическата партия Джойс Крейг, допълва CNBC.