Работата в областта на политическия графичен дизайн с нейните кратки срокове и високи залози винаги е била предизвикателство.

Задачата на дизайнерите, които започват работния си ден с кампанията на президента Джо Байдън и го завършват с вицепрезидента Камала Харис, придава ново значение на тази професия.

Досега в надпреватата за Белия дом не е имало творческа задача, подобна на трансформацията от Байдън към Харис.

В невероятно кратки срокове дизайнерите на кампанията са изправени пред могъща задача: да изградят бранд, който да може да предаде визуално новообявения кандидат и плавно да насочат кампанията, като до изборния ден остават около 100 дни.

За да постигне това, екипът стартира ново лого „Харис за президент“ за три часа и цялостно ребрандира кампанията, включително печатни материали като табели, рекламни материали и уебсайт, изграден за 26 часа.

„Не е за пренебрегване колко трудна е тази задача - марката съществува навсякъде, от табелите в двора и плакатите за митинги до уебсайта, социалните ни канали и рекламите“, обяснява пред Fast Company творческият директор на кампанията Harris for President Кейт Конуей.

Всъщност срокът за промяна на марката е толкова кратък, че щабът чака в печатницата да бъдат отпечатани новите плакати преди посещението на Харис в офиса на кампанията. Налага се да ги пуснат, докато все още са мокри заради мастилото, за да успеят навреме.

Изцяло женският дизайнерски екип на Харис разработва шест варианта на логото, които щабът трябва да разгледа, преди да се спре на окончателен. Всички са проектирани в рамките на три часа, след като Байдън обявява, че се оттегля и подкрепя своя вицепрезидент за кандидат на демократите.

След това екипът стеснява вариантите до два и ги споделя с ръководството на кампанията на Харис. Окончателният избор – надписът „Harris for President“ е зададен в десетична система, точно както логото на Байдън.

X Kamala Harris

От щаба добавят, че са се спрели на визуална идентичност, която е в рамките на вече съществуващото семейство на марката Байдън-Харис, защото има силна разпознаваемост и защото се гордеят с постиженията на администрацията на Байдън-Харис.

Думата „for“ в логото е в шрифт Frame Italic. Компанията Commercial Type, която го е разработила, го описва като „характерен, без да отвлича вниманието“.

Логото на Харис не се различава особено концептуално от това, което някои поддръжници вече са изработили сами след новината. В края на краищата това не е съвсем нов кандидат. Харис е действащият вицепрезидент, който вече се кандидатира за втори мандат.

Новият уебсайт също е спринт с времето.

„Креативните и уеб екипи на „Харис за президент“ се впуснаха в действие, ребрандираха цялата кампания за една нощ и пуснаха нов уебсайт само за 26 часа“, казва Конуей за уебсайта на кампанията kamalaharris.com. Обновяването на акаунтите на Харис в социалните медии и на уебсайта на кампанията през целия ден, в който тя обяви кандидатурата си, показа, че марката се изгражда в реално време.

Конуей нарича това „мащабно“ и „наистина историческо усилие, с което целият ни екип трябва да се гордее“.

Страницата на уебсайта на кампанията, на която се казва, „тази страница съществува в контекста на всички, които са били преди нея“, трябваше да поправи гаф малко след като беше пусната на живо.

В първия вариант все още имаше стар бутон от предишната кампания за дарение от 46 долара – като символ на това, че Байдън е 46-и президент. Сега бутонът е актуализиран на 47 долара.