По нещо за всеки: Porsche представи нов 911 Carrera T с ДВГ и електрически Taycan GTS
Немската луксозна и спортна марка е известна с емблематичния спортен автомобил 911, но разбира се, през последните години успехите в продажбите като SUV моделите Macan и Cayenne и напълно електрическия Taycan показват, че е възможен и друг път
За Porsche гъвкавостта е много силен бизнес.
Немската луксозна и спортна марка е известна с емблематичния спортен автомобил 911, но разбира се, през последните години успехите в продажбите като SUV моделите Macan и Cayenne и напълно електрическия Taycan показват, че е възможен и друг път.
Всъщност, преди няколко години тя реши, че 80% от автомобилите ѝ ще бъдат електрически до края на десетилетието - и даде началото на плановете за нови модели като Macan EV и заместители на 718 Boxster и Cayman, които също ще бъдат електрически.
Как се променят нещата? Общият пазар на електромобили не се разраства толкова много, колкото експертите смятаха, а доста от луксозните марки като Mercedes и Audi регистрират спад в продажбите на електромобили. Porsche също се оттегли от амбициозните си планове за електрификация.
Компанията също отчете слаби продажби на Taycan EV през 2024 г., но обясни този спад с проблеми по веригата за доставки и с това, че клиентите чакат актуализирания Taycan.
Сега чакането е приключило: Новият Taycan е тук. Както и новото 911 Carrera T, изчистеното 911 - което означава, че то е по-леко от обикновеното и включва някои от ориентираните към производителността опции, налични само за по-високите нива на оборудване.
За Porsche дебютът на двата автомобила по едно и също време е логичен. Това е така, защото именно това искат техните водачи - повече спортни автомобили с бензинови двигатели и ориентирани към производителността електрически автомобили.
Има пазар и за двете.
„Когато става въпрос за Porsche, то е предназначено да бъде автомобил за шофьори. Той трябва да бъде увлекателен, да бъде практичен и няма причина електрическият автомобил да не може да прави това“, казва продуктовият специалист на Porsche North America Франк Вайсман пред Yahoo Finance, обсъждайки Taycan.
По същата причина Вайсман отбелязва, че Porsche „все още е много запалено по много аналоговите автомобили“, което означава 911 с неговата ръчна скоростна кутия и виещ бензинов двигател.
След всички тези години няма по-аналогичен автомобил от 911. Новото 911 Carrera T се предлага с олекотено стъкло и по-малко шумозаглушаващи материали, за да придаде на автомобила по-сурово усещане, но вече включва управление на задните колела като стандартна опция, седи по-ниско и има по-добри спирачки, наред с други спортни опции. Но най-голямата промяна може би е, че Carrera T идва единствено с ръчна скоростна кутия.
В противоположния спектър е Taycan. Първият изцяло електрически автомобил на Porsche е впечатляващ със свирепата си мощност и въртящия момент, както и със състезателно настроеното шаси и окачване, пише Yahoo Finance.
Новият GTS oбаче надгражда тези характеристики с окачване Porsche Active Ride, което изглажда неравностите по пътя, нови аеродинамични и дизайнерски елементи и почти 100 конски сили повече, които вече достигат 690 к.с.
Porsche се надява, че новите промени в цялата гама на Taycan EV ще помогнат за увеличаване на продажбите. За автомобил, чиято цена започва от 99 400 долара, всички нови актуализации ще помогнат на един силно конкурентен пазар, на който присъстват конкуренти като Tesla Model S и Lucid Air.
Taycan се конкурира не само с електромобилите, но и с автомобилите с бензинови двигатели и хибридите. И затова Porsche премина към мултиенергийния подход, както го нарекоха някои, като в продуктовото портфолио са включени и хибридни SUV Cayenne и седани Panamera.
А 911 също получава хибридно задвижване - в новия 911 Carrera GTS.
„Винаги сме искали да останем гъвкави по отношение на стратегията за задвижване“, казва Вайсман. „Някои хора наистина искат среда за електромобил у дома. Други хора пък не искат и може би са малко скептични и тук един хибрид, който предлага известно електрифициране, но все пак запазва познатостта и сигурността на бензиновия двигател, улеснява малко навлизането.“