Британска телекомуникационна компания пусна в действие „баба“ с изкуствен интелект, която губи времето на телефонни измамници, като говори с тях възможно най-дълго, вместо потребителите.

Virgin Media O2 създава чатбота на име Дейзи, който е обучен така че да е „неразличим от истински човек“ и може да „заблуди измамниците, че са намерили идеалната мишена“, твърдят от компанията, цитирани от Euronews.

Дейзи е комбинация от различни AI модели, които работят заедно, за да отговарят на обажданията на измамници.

Докато разговаря с тях, им разказва съмнителни истории за семейството си, говори за плетене и предоставя фалшива информация за банковите си данни. Досега е успяла да задържи измамниците на телефона в продължение на 40 минути, се казва в изявление на телекомуникационната компания.

„Най-новият член на нашия екип за превенция на измамите, Дейзи, надхитрява измамниците в собствената им жестока игра, просто като ги държи на линия“, заяви Мъри Макензи от Virgin Media O2.

Проучване от февруари на BDO, компания за финансови услуги, установява, че общата стойност на измамите в Обединеното кралство достига 2,3 млрд. паунда (2,69 млрд. евро) през 2023 г., което е 104% увеличение спрямо предишната година.

Друго проучване на Университета в Портсмут установява, че две трети от респондентите над 75 години са съобщили за поне един опит за измама през последните шест месеца.

71% от британците биха искали да примамят и заловят измамниците, но повечето не искат да си губят времето с това, се казва в проучване на Virgin Media O2. Дейзи обаче има „цялото време на света“, допълват от компанията.