Групата FTSE 100, собственик на Compass - най-голямата за кетъринг в света, която осигурява храна за работни и училищни столове в около 30 държави, придобива 4Service, компания за кетъринг и фасилити мениджмънт в Норвегия.

Сделката е за 500 млн. долара и последва съобщението от ноември за придобиването на Dupont Restauration, предприятие за хранителни услуги във Франция, за около 300 млн. долара, съобщава Financial Times.

До септември, компанията е похарчила над 900 млн. долара за придобиването на германския производител на предварително приготвени замразени ястия Hofmanns и британската CH&CO, доставчик на услуги за хотелиерството за Kew Gardens и Кралския балет и опера.

„С течение на времето ще има още една или две сделки“, заяви главният изпълнителен директор Доминик Блейкмор пред Financial Times, като добави, че желае да проучи сделки, свързани със закупуването на храни, за да изгради повече „отворени кафенета“ - магазини без персонал, разположени в офиси, в които се продават охладени храни и кафе.

Той допълни, че наред с бурното търсене на хранителни услуги за концерти, фестивали и спортни събития, се увеличават и корпоративните събития с кетъринг. „Виждаме, че клиентите наистина използват храната, за да се социализират, да съберат хората ... и да ги накарат да се свържат отново по определени теми“, допълни той.

Интересът на Compass към по-нататъшни сливания и придобивания идва в момент, когато компанията отчете 16,4% ръст на основната си оперативна печалба до 3 млрд. долара за годината, приключила на 30 септември, а приходите се увеличиха с 10,6% до 42,2 млрд. долара.

Групата е подкрепена от завръщането на повече работници в офисите, много от които са търсили по-евтини алтернативи на обяд навън, и се очаква да постигне „висок едноцифрен ръст на печалбата“ за финансовата година.

Compass също така разкри, че се изтегля от четири пазара, включително Чили и Мексико, в допълнение към петте, включително Китай и Бразилия, обявени през май, за да отдели повече средства за поглъщания и инвестиции в Европа.

Блейкмор заяви, че придобиването на CH&CO е дало на Compass силен отпечатък в творческите изкуства и медийната индустрия, докато придобиването на Dupont е отворило бизнес в Северна Франция, където до момента Compass не е присъствал. Придобиването на Hofmanns ще позволи на Compass да използва технологията си за замразяване, за да може да сервира готови ястия на малки компании без кухненски съоръжения, добавя той.

Според Блейкмор, стратегията на Compass е да повтори в Европа модела, изграден в Северна Америка, „където купихме най-добрия оператор във всеки от секторите или регионалните пазари“.

Бизнесът в Северна Америкапредставлява около 70% от приходите на групата, след като компанията купува 18 компании в региона между 1994 и 2017 г., включително ориентирания към технологичния сектор оператор на хранителни услуги Bon Appetit и Morrison Management Specialists, специализиран в домове за възрастни хора и болници.