Starbucks уведоми служителите си, че могат да загубят работата си, ако не се явяват в офиса три дни в седмицата.

От януари световната верига ще въведе „стандартизиран процес“ за търсене на отговорност от персонала, ако не спазва политиката за връщане в офиса, гласи документ, изпратен до едно от подразделенията на компанията и цитиран от Bloomberg News.

В него се казва още, че последствията при неспазване на правилата включват и уволнение.

Съобщението бележи ескалация на прилагането на хибридните работни правила на компанията по-малко от два месеца, откакто Брайън Никол пое поста главен изпълнителен директор.

Миналия месец той заяви пред служителите, че трябва да работят там, където е необходимо, но според него това място обикновено е офисът.

От Starbucks коментираха, че очакванията за хибридните служители не са се променили и че отпускът, болничните и командировските са изключени от този режим.

Служителите могат да поискат освобождаване от офиса поради физическо, умствено, сензорно увреждане или друго такова, заяви компанията. Политиката се прилага за около 3500 корпоративни служители, повечето от които работят в нейните заведения по цял свят.

Starbucks е поредната световна компания, която преминава от „морков към тояга“ в продължаващата битка за връщане на работното място, разиграваща се в корпоративния свят.

Миналия месец главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси изненада служителите с меморандум, в който им нареди да се явяват на работните си места пет дни в седмицата, считано от януари.

Към момента Amazon позволява на много от тях да работят от дома си два дни в седмицата.

По-рано тази година Dell Technologies съобщи на служителите, избрали да работят дистанционно, че няма да имат право на повишение, а банките на Уолстрийт също предупредиха, че работата от вкъщи може да застраши кариерните перспективи на служителите им.

Въпреки това офисите в най-големите градове на САЩ остават наполовина празни в сравнение с нивата преди пандемията, според компанията за сигурност Kastle Systems.

В същото време, според някои, връщането в офиса може да послужи като параван за съкращение на персонал.

В проучване на BambooHR един от всеки четирима ръководители признава, че се надява на доброволно напускане в резултат на натиск за връщане на работното място.

Проучванията обаче показват, че напускащите обикновено са по-опитните служители, които компаниите най-малко могат да си позволят да загубят.

В началото на миналата година, когато Starbucks се опита да наложи модела си за хибридна работа, десетки служители подписаха отворено писмо, в което се противопоставиха.

Дори договорът на новия главен изпълнителен директор Брайън Никол му позволява да живее в Калифорния и да пътува на 1609 км до Сиатъл с корпоративния самолет на компанията, което предизвика отпор от персонала и от външни критици.

Starbucks заяви, че Никол ще прекарва по-голямата част от времето си в Сиатъл или ще посещава магазините от веригата. Няколко служители обаче отговориха, че не ги интересува къде се намира главният изпълнителен директор, стига той да не нарушава изискванията в офиса.