В сряда Xreal пусна на пазара най-новото си поколение очила за добавена реалност (AR), засилвайки конкурентния натиск върху компании като Meta и Snap. AR разработчикът, който е подкрепен от китайския гигант в електронната търговия Alibaba, се надява да се възползва от нарастващия интерес към подобни технологични продукти.  

Серията Xreal One Series е базирана на чипа X1, който е първият самостоятелно разработен от компанията процесор и бележи голяма стъпка за възможностите на продукта. Xreal посочва, че потребителите на най-новия ѝ продукт ще могат да се свързват с устройства като телефон, лаптоп или игрова конзола и да виждат съдържанието им на огромен цифров екран пред себе си. Предишното поколение на Xreal One Series изискваше съпътстващо устройство, наречено Beam, за да може да се случва тази комуникация. 

„Мисля, че това е най-голямото подобрение в историята на Xreal и вероятно най-голямото подобрение за целия потребителски сектор на AR очилата“, казва Чи Сю, главен изпълнителен директор на Xreal, в интервю за CNBC. 

Чипът X1 е бил в процес на разработване в продължение на три години. Сю акцентира, че вижда в него начин да се увеличат възможностите на очилата, за да се разграничат от конкуренцията. 

Xreal е един от най-големите играчи в сферата на AR очилата, но е изправена пред силна конкуренция от страна на компании като Snap, която представи нов модел Spectacles през септември. Продължаващите усилия на компанията майка на Facebook Meta с продукта Meta Ray-Ban също са част от надпреварата. Междувременно CNBC съобщи тази година, че Qualcomm работи по подобен хедсет с Google и Samsung. 

Xreal е сред компаниите, които залагат на това, че очилата - а не големите хедсети като Vision Pro на Apple или Meta Quest - ще бъдат победители на масовия AR пазар.  

„Хората започнаха да осъзнават, че хедсетите нямат смисъл и трябва да преминем към по-леки форм-фактори в категорията на очилата“, казва Сю. „Но предизвикателството за тях е дали можем да преминем границата, за да осигурим изживяване като при хедсетите в много по-малък размер”.  

През последните няколко години AR - технология, която наслагва цифрово съдържание върху реалния свят, беше сериозно рекламирана. Пазарът обаче не се разрасна, както мнозина прогнозираха. Големите хедсети се оказаха твърде скъпи или неудобни и някои компании, сред които Xreal и Meta, се фокусираха върху това как могат да направят изживяването с очилата по-убедително. 

Освен това все още липсва съдържание и интересни случаи на използване на продукта - проблем, който според Сю трябва да се реши, преди продуктовата категория да достигне до по-широка потребителска база. Главният изпълнителен директор добавя, че това започва с добър хардуер. 

„Нуждаем се от платформа, нуждаем се от екосистема, за да подобрим изживяването, защото все още нямаме никакво съдържание. Но за да се развълнуват разработчиците, трябва да се започне с добър хардуер“, смята той. 

Xreal планира да продаде 500 000 единици от предишните си продукти през 2025 г., което е приблизително два пъти повече от тази година.