За да продължи напред, Robinhood Markets казва, че трябва да се върне назад.

В началото на дейността си, преди десетилетие, онлайн брокерът навлиза в претъпкания бизнес на търговията с акции и опции, отчасти като улеснява извършването на тази дейност чрез мобилни устройства. Това му помага да се превърне в инвестиционен посредник на много трейдъри.

Но в сряда, говорейки вече като компания с пазарна капитализация от 35 млрд. долара, някогашният новак Robinhood заяви, че трябва да се върне към настолните компютри като стълб на растежа си през следващите няколко години. Това е така, защото компанията има за цел да се превърне в платформа номер 1 за сериозни и индивидуални трейдъри.

Около 50% от общата търговия на дребно се извършва от мобилни устройства, посочва компанията в свой доклад. Robinhood обаче се насочва към хората, които сеят пред големи екрани, кликат и търгуват на бързи обороти. Но това, което се нарича „уеб“ търговия, е по-малко от 10% от обемите на компанията в исторически план, според нейни данни, цитирани от The Wall Street Journal.

Стартиралата наскоро Legend на Robinhood е „това, което смятаме за най-съвременната настолна платформа за търговия“, заяви главният изпълнителен директор Влад Тенев пред инвеститорите в сряда, цитиран от The Wall Street Journal.

За някои може да е изненадващо, че компанията се движи в тази посока. Robinhood, която е известна с това, че привлича нови и неопитни инвеститори, сега се опитва да се разшири и да предлага други финансови услуги като пенсионни сметки и кредитни карти. Тази стратегия е подобна на това, което правят големите банки в САЩ. Те често започват с инструменти за търговия, но постепенно предлагат повече услуги, като банкиране и финансови съвети, за да задържат клиентите си.

Но не трябва да се забравят и някои от по-големите тектонични промени в трейдърския бизнес и управлението на богатство. Основните източници на приходи са подложени на голям натиск. По-високите лихвени проценти намаляват приходите от „преместването“ на парични средства в депозитни сметки, а освен това инвеститорите и регулаторните органи засилват натиска си, когато финансова институция тръгне по този път, пише WSJ.

До голяма степен благодарение на Robinhood и други подобни компании комисионите за търговия с акции на много места обикновено са нулеви или много ниски. А навлизането в сферата на потребителското кредитиране изисква капитал, поемане на кредитен и лихвен риск, както и конкуренция с банките.

Така че, на фона на всичко това, задълбочаването на работата със сериозните трейдъри има смисъл. Те вероятно ще платят, за да се абонират за услугата Gold на Robinhood, която предлага много от най-напредналите продукти или функции за търговия. Те могат да вземат пари назаем, за да играят на маржин. Също така има опции за търгуване с честота, която все още генерира значителни приходи от плащане за потока от поръчки. Всичко това може да се окаже по-сигурен път към увеличаване на приходите, пише WSJ.у

Robinhood твърди, че успехът при активните трейдъри може да помогне за финансирането и разработването на продукти, които по-късно да бъдат представени на масовата аудитория. Но компанията също така вярва, че много бъдещи инвеститори могат да се държат по-скоро като индивидуални инвеститори.

„Недоверието в институциите е на най-високо ниво“, каза Тенев пред инвеститорите. Той твърди, че богатството се прехвърля „от хората, които са израснали с нуждата от борсови посредници и посещения на банкови клонове, към тези, които израстват с инструментите за самостоятелно управление на финансите си от дома“.

Robinhood вече има значителен напредък сред клиентите, които имат по-сложни финансови нужди. Според данни на компанията 45% от новите потребители печелят шестцифрени суми или повече. Хората от поколението X или тези, които са поне на 44 години, съставляват една четвърт от последните потребители. Около 60% от тях са женени или живеят с партньор.

В допълнение към платформата Legend, Robinhood наскоро добави фючърси и опции върху индекси, както и договори за събития, в допълнение към предишната си стъпка към 24-часова търговия, като всички те трябва да се харесат на сегмента на активните клиенти.