В столицата на Северна Корея, Пхенян, отвори забележителна бирария в един от най-новите квартали.

Пропаганден видеоклип, публикуван от правителството, показва заведението в западен стил в Хуасон, предградие източно от Пхенян.

Клиентите там могат да опитата запазената марка на страната - бира от главната държавна пивоварна компания Taedonggang, кръстена на реката, минаваща през центъра на Пхенян.

Историята на Taedonggang датира от 2000 г., когато пивоварната Ushers в английския град Trowbridge затваря, разказва Euronews. След 175 години производство тя е обявена на търг, който печели покойният върховен лидер на Северна Корея Ким Чен Ир, чийто наследник във властта днес е ексцентричният Ким Чен Ун.

Цялата пивоварна, включително всички нейни компоненти, е изпратена в Северна Корея и сглобена там с помощта на германски специалисти.

През 2002 г. Taedonggang започва работа, а през 2016 г. дори изнася продуктите си в Китай.

Въпреки това, докато Северна Корея рекламира богатата бирена култура пред външния свят, реалността за по-голямата част от населението ѝ е съвсем различна.

Гражданите на страната живеят в провинцията и ежедневно се борят с бедността и продоволствената несигурност. За да си купят бира, те трябва да похарчат ваучерите си за храна - лукс, който повечето не могат да си позволят.

Луксозни бирарии като Hwasong Taedonggang също не са достъпни извън Пхенян.

Хората пият предимно нискокачествена домашна бира от местни микропивоварни. Около 95 % от консумацията на алкохол в Северна Корея идва от ликьори като популярния корейски соджу. Останалите 5% идват от бира.

В Пхенян само мъжете получават малко количество специални ваучери за бира, които могат да изразходват и които възлизат на около един или два литра месечно.

Поради тези ограничения висококачествените бирарии като най-новата вероятно ще бъдат посещавани само от елита на Пхенян и от малък брой международни туристи.